vilken är snyggast

Finns som vanligt två sätt att se problemet på. Det ena är ergonomiaspekten och den andra skönhetsaspekten.

Jag tycker att kniv nummer två har ett mer tilltalande utseende men samtidigt så vet jag av erfarenhet att kniv nummer ett är skönare att hålla i liksom den här Spyderco Dodo:

Dodo.jpg

Men varför låsa sig vid antingen det ena eller det andra? Varför inte tillverka en kombination mellan dessa två utseenden
idea.gif
?

~Paul~

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
bara sugen

Nordstjärnan; sa:
Jag tycker bladet till höger är snyggast. Du är alltså en knivsmed som gör egna blad?

/David

Nix jag är ingen smed utan jag är bara sugen att köpa stål och forma det som man vill med div slipverktyg och sen när man är nöjd med formen och slipat eggen så det är ca en milimeter bred kant kvar så skickar man bladet till en smed som har tillgång till att härda bladet bra. Sen slipar man eggen den sista biten som är kvar och polerar man det så blankt man nu vill ha det

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips