Extrafickor - Klättermusen

Städade i förrådet häromdagen och hittade några prylar jag glömt bort, nämligen tre extrafickor av Klättermusens fabrikat. De är försedda med små "pinnar" som gör att man kan fästa dem i hålbanden som åtminstone förr fanns på många av Klättermusens säckar. Jag drar mig till minnes att jag fick med dem för många år sedan när jag köpte en begagnad Klättermusenryggsäck.

Jag kommer inte att använda dem, utan jag funderar på om de kan vara värda att försöka sälja. Det är ju trots allt Klättermusen, och därmed kanske värda några kronor.

MEN! Vad är det för specialfickor? Vad är tanken att de ska användas till? Vad ska jag kalla dem i en eventuell annons? De verkar för övrigt helt oanvända.

Bilagor

• IMG_7058.jpeg
    IMG_7058.jpeg
    3.8 MB · Visningar: 30
  • IMG_7059.jpeg
    IMG_7059.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 30
  • IMG_7060.jpeg
    IMG_7060.jpeg
    3.7 MB · Visningar: 34
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Den som inte är avlång är enligt Google bildsök en äldre version av Klättermusen Helmet Holder
Nope. Den där korta är inte en helmet holder, tror jag. Det är en ännu äldre variant sydd i den grova ryggsäcksväven, och med fäststroppar i botten invändigt, stämmer det? I så fall är det en lös ficka för spade/isyxor. Den är lite tung och "overkill" för sitt syfte men funkar bra.

De långsmala sidofickorna har rullstängning eller? Perfekta för långa smala grejer, typ baguetter! Du har en selling point där: "Perfekta tillbehör om du vill packa isyxor och baguetter på vandringen i franska alperna..." 😎
F-n, nu lyckades jag ju övertyga mig själv! Jag har ju en gammal Gungner med hålband i sidorna. Vad ska du ha för de där?

Nope. Den där korta är inte en helmet holder, tror jag. Det är en ännu äldre variant sydd i den grova ryggsäcksväven, och med fäststroppar i botten invändigt, stämmer det? I så fall är det en lös ficka för spade/isyxor. Den är lite tung och "overkill" för sitt syfte men funkar bra.
Det stämmer nog. Väven är grov och invändigt finns det två fästpunkter i form av två korta hålband.

Bilagor

• IMG_7067.jpeg
    IMG_7067.jpeg
    2 MB · Visningar: 4
  • IMG_7071.jpeg
    IMG_7071.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 4
De långsmala sidofickorna har rullstängning eller? Perfekta för långa smala grejer, typ baguetter! Du har en selling point där: "Perfekta tillbehör om du vill packa isyxor och baguetter på vandringen i franska alperna..." 😎
F-n, nu lyckades jag ju övertyga mig själv! Jag har ju en gammal Gungner med hålband i sidorna. Vad ska du ha för de där?
Klart att de har rullstängning :) Klättermusen, vetdu :)

Du får plats med en rejäl baguette, djupet är 60 cm. Det sneda dragkedjan på mitten stänger en liten ficka för övrigt. Din Opinel får nog plats ;)

Det var nog när jag köpte min begagnade Gungner som jag fick med fickorna. Jag tror förresten att jag har ett avbärarbälte nånstans också....

Bilagor

• IMG_7068.jpeg
    IMG_7068.jpeg
    3 MB · Visningar: 10
  • IMG_7070.jpeg
    IMG_7070.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 10

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.