Vilka stighudar fungerar till dessa skidor?

Hej!
Har ett par Fisher 220cm från kanske 90-talet med måtten 70, 60, 67mm. Skulle vilja köpa ett par billiga stighudar (gärna korta) till dom. Det är bara det att när jag i dag var in på xxl för att köpa så kunde killen på skidavdelningen knappast någonting om stighudar och vi kom nog fram till att dom inte hade något i sitt sortiment som passade...
Så vad ska jag köpa? Jag ska skidra med pulka? Dela gärna länkar om ni vet något som funkar. Även intresserad av begagnade om någon har att sälja.

Mvh Per

Screenshot_20210322-124957_Facebook.jpg

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag var på en tur i Grövelsjön i vintras som blev avkortad pga vad skada men hade köpt hel långa och dessa var perfekta uppför men jag fick staka utför och diagonal på platt mark.
kan mann valla dessa eller är det så att med pulka på 30-40 kg måste ha korta på raksträcka och utför.
Jag hade vallat under med grön och blå valla och värmt in tyvärr glömdes vallan i bilen och utan stighudar på plan mark var det omöjligt att åka alls.
Hur fungerar det att fästa på skidor utan infrästa spår att montera korta mohär bitar
Skulle det fungerat med klister om man har pulka med mindre vikt,har skidor med lite spann Åsnes Nansen från 90 tal

Jag har använt långa smala stighudar och då har jag glidit nerför utan pulka men behövt staka på plan mark, jag tror inte på vallning utanpå. Om du vill ha korta hudar kanske du kan göra en egen urtagning så du kan skruva fast framänden. Det finns också korta små skins för vanliga löparskidor som limmas på med ett starkare lim. Ja visst kan du dra pulka utan skins de var ovanliga tidigare. Vad behöver du dra i en så tung pulka?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips