Vilken skog med stigar är det vi talar om ??
?Spelar det någon roll?
jag tycker att stämmningen är dålig nu, mycke negativa vibrationer..
Men ett sådant där fårhinder (menar liten stege/trappa som ofta byggs över staket där vandringsstigar går genom hagar) måste man ju få bygga? Man kan ju fixa till en symbolisk hage och sätta upp en info-skylt.
Tyvärr så tillhör jag de som nästan blivit övercyklade av mountainbikes som kommit farande på vandringsstigen i minst hundra knyck. Är inte så förtjust i mountainbikes heller alltså. Själv cyklar jag på grusvägar eller motionsspår som tillåter cykling (inte många som gör det tyvärr). Nu tror jag det inte är förbjudet att cykla på ex sörmlands- och upplandsleden, man blir bara så överraskad ibland av cyklarna.
Sedan håller jag med om att motorcyklar förstör, hästar lika så.
"Ta bara bilder, lämna bara fotspår"
Får och får, men man kan...Jägarfälla vid lämplig krök får man inte gillra....
//J
Aha, så du kör cross på vandrings- och cykelstigar!
Annars undrar jag över reaktionen...
Ordet, om du undrar, är stätta.
Jag kan inte springa, men före den 12/2 gjorde jag det mycket bl a i ett naturreservat där reglerna väldigt tydligt är att man rider eller cyklar endast på särskilt markerade vägar/stigar. Jag vet inte hur många gånger cyklister blivit förbannade för att jag inte vill kliva av stigen för deras skull.
Det måste finnas reserverade zoner för fotgängare/vandrare. Cyklar man på Sörmlandsleden (om man nu får det) ska man fan i mej ta allt ansvar och hänsyn själv.
Jag antar att du menar i områden som är specifikt "förbjudna" för cyklister?... Jag vet inte hur många gånger cyklister blivit förbannade för att jag inte vill kliva av stigen för deras skull....
Lättare i längden att ta reda på info innan man ondar upp sig...Det måste finnas reserverade zoner för fotgängare/vandrare. Cyklar man på Sörmlandsleden (om man nu får det) ska man fan i mej ta allt ansvar och hänsyn själv.
Har en polare som hade kört 4- hjuling nedåt tullinge och han sa oförståendes "men folk blir så sura" varav jag svarade "det förstår jag".
Det bästa är väl om man inrättar områden där pojkarna får leka med sina leksaker.