Vilka byxor är lämpliga för mig?

Köper man byxor för flera tusen, så har man nog svårt att säga något annat än att det var prisvärt, superduperbra, etc. Egot och självbilden av att köpt svindyrt skulle i annat fall självdö... För vem vill erkänna att man köpt "grisen i säcken" när man köpt ett "Märke" en livsstil och varit svindyrt, etc. Glöm inte ATT Reklam/Marknadsföring kostar också massa pengar...

Själv så föredrar jag beprovad materiel, utan en massa fina "namn" och "beteckningar", etc.

P.S.

K.I.S.S. (fungerar för mig och mina vänner)


Mvh troswe

Varför skulle man bry sig om vad en produkt kostar? Jag har alltid sett till funktionen. Det är ju i vilket fall som helst bara att betala. Är man inte nöjd lämnar man tillbaka dyngan. Vi fick ett antal nya skaljackor från Tierra när det begav sig. Nu vet man vad man ska köpa och vad man inte ska.
 
MF fungerar och lurar lättledda som saknar egen erfarenhet och förmåga till urval efter funktion. Gång på gång och det ger profit, god sådan.
 
seobserver

Att företag använder MF och försöker ha bästa möjliga marginal är väl inget konstigt ?
Att skylla på att man blir ledd och lurad av MF känns också märkligt, visst påverkar det folk men man måste väl ta lite eget ansvar också.

Jag tror de flesta här inne klarar av att köpa efter funktion men vill ha synpunkter och rekommendationer då man vill ha bästa möjliga produkt för ändamålet.
 
seobserver

Att företag använder MF och försöker ha bästa möjliga marginal är väl inget konstigt ?
Att skylla på att man blir ledd och lurad av MF känns också märkligt, visst påverkar det folk men man måste väl ta lite eget ansvar också.

Jag tror de flesta här inne klarar av att köpa efter funktion men vill ha synpunkter och rekommendationer då man vill ha bästa möjliga produkt för ändamålet.

Så sant!!!!
 
Bra funktion och kvalitet kostar i de flesta fall tid och resurser.

Vi lever i en sjuk tid då prylar och kläder inte får kosta något. Konsumenten är så van vid galet billiga H&M-kläder att sådana priser tas för givet och allt som faller utanför den den asiatiska prisramen fnyser man åt.

Femhundra kronor är småpengar om jag anlitar t ex en snickare eller annan hantverkare. Femhundra är ganska mycket när det gäller prylar. Är den balansen rimlig?

Lyckligtvis verkar det som om vi går mot en tid där folk kan tänka sig att betala mer för konsumtionsartiklar. Det går ju bra för både Klättermusen och Hilleberg. Fjällräven har vädrat i o m Numbers. Nästa steg kanske är att folk efterfrågar en skräddare eller sömmerska. Tyvärr kan kvalificerade sömmerskor i Sverige numera nästan räknas på handens fingrar.

I tillexempel Italien och Schweiz prioriteras historiskt kvalitet (dom har därför också kvar hantverkare i en helt annan utsträckning). Sverige har länge varit inne på det amerikanska spåret med massproduktion, storskalighet, lägre kvalitet, lägre pris et c.
 
Finns många skräddare och sömmerskor kvar, problemet är att får har råd med det och de gör inte friluftskläder. När var senaste gången man hostade upp 15 glada för en kavaj? Och de flesta ändringsskrädderierna (ref till seobservers inlägg men något omskrivet, olämplig formulering IMHO) har nästan garanterat inga anställda skräddare. Däremot ofta skickliga lagningssömmerskor, tyvärr är få av dem är dock insatta i friluftsplagg och material lämpliga för dessa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Silver Fang Vilka byxor för vandring Kläder 18
AddeKeb Vilka byxor är bra??? Kläder 2
lindau Vilka byxor ska jag köpa? Kläder 4
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
holetaker Den eviga frågan - vilka kängor? Kläder 13
Ooscar Behålla vilka Lundhags? Kläder 14
Silver Fang Vilka vandringsstrumpor Kläder 24
saraabeiramar Sista minuten innan vandring på Finnmarksvidda: vilka skor? Kläder 4
Vanish Vilka handskar använder ni? Kläder 26
jonkandonkan Vilka tumvantar? Kläder 35
winklerr Vilka skor skulle ni valt? Kläder 14
speedy Vilka är topptillverkarna? Kläder 39
Smogz Vilka sandaler är bäst? Kläder 18
oloeve Vilka tumvantar ska jag välja? Kläder 16
avslut0908 Vilka kängor? Kläder 4
BJK Vilka strumpor? Kläder 8
Buzzrock Vilka kalsonger? Kläder 45
Vandrare Elsulor, är det något att ha, och i såfall vilka? Kläder 10
Roypeter Vandrarkängor, vilka märken kan man lita på? Kläder 21
CarolinaS Kängor från Beck- vilka strumpor? Kläder 6
dogmatikern Vilka vantar ska jag välja. Kläder 12
philipalm Vilka skidbyxor ska jag välja? Kläder 17
Wad Vilka skalbyxor rockar mest? Kläder 6
Vilka sockor? Kläder 13
Moga Dun eller syntet i bivack-skor och byxor? Kläder 4
komfortPerZonen KM Asynja - byxor Kläder 3
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
niklaz Byxor med skalmaterial till knäna endast? Kläder 9
Elvah Vaxa byxor i bomull och elastan? Kläder 2
museo12 Tjockare alternativ till Fjällräven high coast-byxor? Kläder 0
Sarano Lundhags Jamtli MS byxor Kläder 0
tango Festival-zip-byxor? Kläder 3
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Moga Bib-byxor i G1000/bomull för turskidåkning? Kläder 8
Mattias på myren Byxor liknande grönlandsbyxan/canadabyxan Kläder 0
oloeve Byxor/bibs för jakt och fiske Kläder 0
Erker Erfarenhet av beyond nordic byxor Kläder 0
tezooo Byxor som är någorlunda nätta? Kläder 2
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
mrrova Vindtäta byxor med ordentlig ventilation, fickor och bälteshällor Kläder 2
jjohan Bättre byxor än Fjällräven KEB? Kläder 19
Arvidsjaur Myggsäker tröja och byxor Kläder 3
AnteÅ Krokar till byxor Kläder 9
Bärsystem Hjälp med byxor Kläder 11
Bärsystem Konstig yta på pinewood byxor Kläder 2
Mr7932 Omagert barn vs byxor Kläder 10
tango Byxor att cykelpendla i, vindtät, vattenavvisande fram, stretch bak, signalfärgade Kläder 10
MartinLA Spruckna Keb Gaiter - byxor, rekommendationer? Kläder 0
Zartok Hjälp mig hitta bra byxor Kläder 16
Bhappy Recention av PlusMinusNoll - Byxor. Önskas. Kläder 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.