Vilka byxor är lämpliga för mig?

Köper man byxor för flera tusen, så har man nog svårt att säga något annat än att det var prisvärt, superduperbra, etc. Egot och självbilden av att köpt svindyrt skulle i annat fall självdö... För vem vill erkänna att man köpt "grisen i säcken" när man köpt ett "Märke" en livsstil och varit svindyrt, etc. Glöm inte ATT Reklam/Marknadsföring kostar också massa pengar...

Själv så föredrar jag beprovad materiel, utan en massa fina "namn" och "beteckningar", etc.

P.S.

K.I.S.S. (fungerar för mig och mina vänner)

Mvh troswe

Varför skulle man bry sig om vad en produkt kostar? Jag har alltid sett till funktionen. Det är ju i vilket fall som helst bara att betala. Är man inte nöjd lämnar man tillbaka dyngan. Vi fick ett antal nya skaljackor från Tierra när det begav sig. Nu vet man vad man ska köpa och vad man inte ska.

MF fungerar och lurar lättledda som saknar egen erfarenhet och förmåga till urval efter funktion. Gång på gång och det ger profit, god sådan.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
seobserver

Att företag använder MF och försöker ha bästa möjliga marginal är väl inget konstigt ?
Att skylla på att man blir ledd och lurad av MF känns också märkligt, visst påverkar det folk men man måste väl ta lite eget ansvar också.

Jag tror de flesta här inne klarar av att köpa efter funktion men vill ha synpunkter och rekommendationer då man vill ha bästa möjliga produkt för ändamålet.

seobserver

Att företag använder MF och försöker ha bästa möjliga marginal är väl inget konstigt ?
Att skylla på att man blir ledd och lurad av MF känns också märkligt, visst påverkar det folk men man måste väl ta lite eget ansvar också.

Jag tror de flesta här inne klarar av att köpa efter funktion men vill ha synpunkter och rekommendationer då man vill ha bästa möjliga produkt för ändamålet.

Så sant!!!!

Bra funktion och kvalitet kostar i de flesta fall tid och resurser.

Vi lever i en sjuk tid då prylar och kläder inte får kosta något. Konsumenten är så van vid galet billiga H&M-kläder att sådana priser tas för givet och allt som faller utanför den den asiatiska prisramen fnyser man åt.

Femhundra kronor är småpengar om jag anlitar t ex en snickare eller annan hantverkare. Femhundra är ganska mycket när det gäller prylar. Är den balansen rimlig?

Lyckligtvis verkar det som om vi går mot en tid där folk kan tänka sig att betala mer för konsumtionsartiklar. Det går ju bra för både Klättermusen och Hilleberg. Fjällräven har vädrat i o m Numbers. Nästa steg kanske är att folk efterfrågar en skräddare eller sömmerska. Tyvärr kan kvalificerade sömmerskor i Sverige numera nästan räknas på handens fingrar.

I tillexempel Italien och Schweiz prioriteras historiskt kvalitet (dom har därför också kvar hantverkare i en helt annan utsträckning). Sverige har länge varit inne på det amerikanska spåret med massproduktion, storskalighet, lägre kvalitet, lägre pris et c.

Finns många skräddare och sömmerskor kvar, problemet är att får har råd med det och de gör inte friluftskläder. När var senaste gången man hostade upp 15 glada för en kavaj? Och de flesta ändringsskrädderierna (ref till seobservers inlägg men något omskrivet, olämplig formulering IMHO) har nästan garanterat inga anställda skräddare. Däremot ofta skickliga lagningssömmerskor, tyvärr är få av dem är dock insatta i friluftsplagg och material lämpliga för dessa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips