Vildsvin på 500kg!

"Fyttigrisen for et svin!" - Haha, fan va jag älskar norska språket.

On topic, den där grisen ser ju ut att väga bra mer än 500 kilo...

På bilden med traktorn kan man göra en någorlunda realistisk uppskattning av storleken då det finns ett referensobjekt (traktorns lyft) på samma bilddjup som monstret. Annars har de som påpekat varit väldigt noga med att få "rätt" perspektiv på bilderna.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Snubben; sa:
Det är ju bull.

Varför som sagt är typ alla foton tagna med personen bakom.
Trofebilder vettu.. som alla jaktbilder - för att det ska se större ut än vad det egentligen är, men ändå, ett svin på 477kg är ett stort svin hur man än vrider å vänder på bilden! :)

Är det bara jag som tycker att han verkar ha träffat väldigt långt bak på djuret? Att jaga "storvilt" med revolver känns som ännu en välgenomtänkt amerikansk idé..
/RJ

Hur som helst så kan bara inte svinet vara så där stort. Trodde inte mina ögon första gången jag såg det. Om man jämför första bilden med den bilden då den hänger i en kran, eller vad det är, så är den ju nästan hälften så stor. Klart att man mixtrat med denna bild.

På bilden med traktorn ser det ut att vara ett helt vanligt svin.

Vad säger ni om den här bilden då? Världens största man?
images

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips