vikt på trangias 1 l gryta i UL aluminium?

Jag har hittat en kastrull på ca 0,8L med teflonbeläggning i Alu med en 'riktig' botten.

peter [/QUOTE]

Får man fråga var du har hittat den kastrullen?

Själv har jag en kastrull på ca 0,95l och ingen teflonbeläggning.
Men ett 0,8l med teflonbeläggning hade varit perfekt.

Jag har letat men inte hittat något!
(Jag är ju inte intresserad av att köpa en helt ny uppsättning för att få tag på en sådan)

//Peter
[/QUOTE]

I den fina butiken,det är alltså en 'Riktig' kastrull som jag har sågat av fästet för handtaget på.Jag har sett att 1-1,5 L varianterna med grå utsida finns lite var stans,så helt ovanlig kan den lilla med brun utsida inte vara.Står tyvär inte vem tillverkaren är.

peter

OK!

Då är det alltså en riktigt tung historia.
Tack ändå!

Om det är någon annan som har ett tips på var man kan hitta en teflonbelagd, ca 0,8l kastrull i aluminium så hör gärna av er!
//Peter

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
PetNor; sa:
OK!

Då är det alltså en riktigt tung historia.
Tack ändå!

Om det är någon annan som har ett tips på var man kan hitta en teflonbelagd, ca 0,8l kastrull i aluminium så hör gärna av er!
//Peter

Nejdå,den är inte alls tung.Tunnare än 1 mm,utom själva botten.Får väl väga fanskapet...nån gång.

peter
[Ändrat av ping 2007-04-27 kl 13:45]

Nejdå,den är inte alls tung.Tunnare än 1 mm,utom själva botten.Får väl väga fanskapet...nån gång.

peter
[Ändrat av ping 2007-04-27 kl 13:45]

Nu har det blitt vägning av,har två modeller en grå och en brun.Den bruna väger 161g och den grå 186g så det borde vara olika tillverkare.Båda är dock tillverkade i Italien.

peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips