Viking Hunter 2 GTX ...KÄNGA

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kompisen har den som bara heter Viking Hunter om jag inte ser helt galet på bilden, han tycker den är för varm att vandra i vår-sommar-höst men däremot är den bra på vintern, kan nog upplevas som lite klumpig

Jag upplever mina Lundhags som mer "slimmade" och smidiga även om de i princip väger lika mycket.

Passar den bra på dina fötter och är den typ av känga du letar efter tror jag dock inte det är ett dåligt köp.

Jag har haft Lundhags scandinavian hiking i X antal år nu och de funkar alldeles utmärkt. Det enda minus är att de blir lite kalla på sen höst och vinter med kring foten med tanke på ”rågummit” längs foten.
Tänkte sula om mina lundhags men ändå investera i ett par nya. Jag har kört Meindel Iland Pro innan och gillade dem men det som jag tyckte saknades var en lite skyddande läst som går upp lite på tån.
Jag hade en tendens att sparka sönder fronten på mina Meindel mot sten mm, vikings variant ser lite mer stryktålig ut framme på tåpartiet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips