Viking Hunter 2 GTX ...KÄNGA

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kompisen har den som bara heter Viking Hunter om jag inte ser helt galet på bilden, han tycker den är för varm att vandra i vår-sommar-höst men däremot är den bra på vintern, kan nog upplevas som lite klumpig

Jag upplever mina Lundhags som mer "slimmade" och smidiga även om de i princip väger lika mycket.

Passar den bra på dina fötter och är den typ av känga du letar efter tror jag dock inte det är ett dåligt köp.

Jag har haft Lundhags scandinavian hiking i X antal år nu och de funkar alldeles utmärkt. Det enda minus är att de blir lite kalla på sen höst och vinter med kring foten med tanke på ”rågummit” längs foten.
Tänkte sula om mina lundhags men ändå investera i ett par nya. Jag har kört Meindel Iland Pro innan och gillade dem men det som jag tyckte saknades var en lite skyddande läst som går upp lite på tån.
Jag hade en tendens att sparka sönder fronten på mina Meindel mot sten mm, vikings variant ser lite mer stryktålig ut framme på tåpartiet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips