Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Häftigt! Ser fram emot fler coola klätterfilmer från det högalpina nu! Frågan är, kommer detta att användas för att reka innan man ger sig på ett nytt berg, och VAD tycker moralpolisen om DET? ;-)
Om man får vara lite kritisk så var det ju en påtaglig trailerkänsla i filmklippet, men det är ju uppenbart vilken potential den lilla flygande kameran har. Känns ju också som att den borde vara självklar i en hel del sportsammanhang.
Man kan ju både få sekvenser som i princip är omöjliga utan denna teknik, resp få sekvenser till gissningsvis ganska låg kostnad jämfört med vad det skull kosta att filma med annan teknik.
Granted the piece is about the filming with drones, but it is nice to see climbers on national TV without the word "accident" attached to the coverage. Cheers Corey Rich Productions
Drones capture Pakistani mountain beauty - CNN.com Video www.cnn.com
CNN speaks to filmmaker who used a remote controlled helicopter to capture scenic views of Pakistani mountains.
Unlike · · Share · 4354 · 2 hours ago ·
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
1 kommentar
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
5 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer