Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Häftigt! Ser fram emot fler coola klätterfilmer från det högalpina nu! Frågan är, kommer detta att användas för att reka innan man ger sig på ett nytt berg, och VAD tycker moralpolisen om DET? ;-)
Om man får vara lite kritisk så var det ju en påtaglig trailerkänsla i filmklippet, men det är ju uppenbart vilken potential den lilla flygande kameran har. Känns ju också som att den borde vara självklar i en hel del sportsammanhang.
Man kan ju både få sekvenser som i princip är omöjliga utan denna teknik, resp få sekvenser till gissningsvis ganska låg kostnad jämfört med vad det skull kosta att filma med annan teknik.
Granted the piece is about the filming with drones, but it is nice to see climbers on national TV without the word "accident" attached to the coverage. Cheers Corey Rich Productions
Drones capture Pakistani mountain beauty - CNN.com Video www.cnn.com
CNN speaks to filmmaker who used a remote controlled helicopter to capture scenic views of Pakistani mountains.
Unlike · · Share · 4354 · 2 hours ago ·
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer