vertikal eller klätterverket?

Jag håller med om att verket har de bästa ledbyggarna över karbin och kc. Själv är jag är inte ute efter att simulera uteklättringen utan vill helt enkelt klättra roliga och omväxlande leder.
Men vertikal måste ju testas oavsett. En så hög vägg lockar till att pröva stället iallafall. Är man klättrare och gillar att klättra inomhus under vintersäsongen (eller året om) så är det väll oundvilkigt att man hamnar där åtminstånde en gång?
 
De senaste två veckorna har Vertikal med sitt inträde på 25-50:- inte varit dyrast i stockholm direkt :)
ps. climbrob é kung ds.
 
26 m är kul!

Testade Vertikal igår. Riktigt bra faktiskt. Skulle tro att detta är ett av dom bättre ställena att satsa på för oss som inte är superduktiga iallafall. Det finns väldgt många leder i de lättare graderna 5a-6c. Dessutom sitter det expresser överallt, även på de vertikala väggarna, så att nybörjaren inte behöver punga ut med en förmögenhet på att köpa egna. För att komma igång med utomhusklättring är det precis vad en nybörjare behöver lära sig: att leda!

Jag testade några lite svårare leder också och blev glatt överaskad av skojigheten. Ofta brukar innomhus 7a och uppåt vara mest tunga, men här var det mest teknik, skitbra! Och tro mig, en 26 m lång 6c med 20 bultar är MINST lika jobbig som en 10 meters utomhus stockholms-7:a med 5 bultar och ett crux!

Jag tänker åka till Vertikal fler gånger. 26 meter är riktigt kul! Bra mat och stämning (dvs inga tuffingar som med överdrivet hög röst berättar om den där 7b dom satte i Thailand). Åk dit och prova!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.