Version 3.80 till 60C och 60CS

Problem efter uppdatering...

Efter uppdateringen går det ej att ladda ner kartor till gpsen. Mapsource säger att jag har för lite minne. Har provat göra en master reset, men det funkar ändå inte...
Har någon annan haft samma problem? Lösing??

Har provat igen. Fick i gpsen 4,7mb av frilufskartan..
[Ändrat av ixa 2005-04-21 kl 20:20]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har också svårigheter med att tanka ned waypoints
mm från MapSource till 60CS via USB-kabel.Techn.Supp.
hos Garmin tror det kan bero på kabelfel och skickar en ny.
Kanske det räcker med att tanka ned version 3.80.
Jag tog in v.3.70 för några veckor sen och det gick bra men nu när jag gör samma uppgradering med v.3.80
stannar den hos C:/Garmin och vill inte på något sätt
låta sig gå över till GPSen.
Är det något enkelt fel jag gör?

Tack Brune för Yahoo och tack Braute för GPSinfo,
bägge två är väldigt värdefulla att hämta info ifrån.

GPSMAP60CS och MapSource har i mitt fall ingen kontakt med varanda och nu har jag på Garmins inrådan skickat GPSen till Garmin England för koll.

Under tiden har jag tagit hem GPSMAP60CS 360 och 380.
Filerna har jag öppnat på vanligt sätt till C:\Garmin,
vilket den också påstår ha gjort.
Hos C:\Garmin finns dock bara en säger en ikon med Updater och den har 370.Var kan dom andra vara? Måste man ta bort den för att få in exempelvis 360.

Har nån nåt vettigt förslag?

3313; sa:
Tack Brune för Yahoo och tack Braute för GPSinfo,
bägge två är väldigt värdefulla att hämta info ifrån.

GPSMAP60CS och MapSource har i mitt fall ingen kontakt med varanda och nu har jag på Garmins inrådan skickat GPSen till Garmin England för koll.

Under tiden har jag tagit hem GPSMAP60CS 360 och 380.
Filerna har jag öppnat på vanligt sätt till C:\Garmin,
vilket den också påstår ha gjort.
Hos C:\Garmin finns dock bara en säger en ikon med Updater och den har 370.Var kan dom andra vara? Måste man ta bort den för att få in exempelvis 360.

Har nån nåt vettigt förslag?

Det verkar som om dina gamla filer inte skrivits över. Skapa underkataloger till C:\Garmin tex C:\Garmin\360 och packa upp 3.60 dit etc. Kör sedan Updater.exe från katalogen med önskad version.
Bertil

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips