Ok , jag ska försöka svara för jag tycker man ska det. Etuiet väger säkert en del, bryr mig inte för det ger mig överblick vad som finns och inte finns. Hade en packpåse som jag fick på Fjällhjälpskursen förut, helt förfärligt. Man fick plocka ur allt för att få fram ett litet plåster.I syfte att nyansera diskussionen väljer jag att bemöta den enda konkreta informationen från ditt inlägg, d.v.s. dina 320g första hjälpen och hantering av djup sårskada.
Sen har jag en liten karta Paraset, en dito Ibux ( för att de går att kombinera om det är kris) . Imodium (har jag aldrig använt med det är det enda som hjälper om man blir magsjuk). Ett litet rör med Idoform. Sårtvätt. Comped några stycken . Trekanttørkle. Plåster. Burgel och en brännskadekompress. strips att dra ihop sår med. Lipsyl. Spegel, pincett fästingbortshare. Ett par skavsårssockar. Det sista har jag aldrig använt själv. Men jag har fått hjälpa andra i gruppen och folk i kris på en hytta i Norge. Fantastiska grejer om man inte får compeden att sitta.
Hur ofta använder jag de här grejerna själv vill du säker veta. Förutom spegel när jag sätter i linserna och Idoform tabletterna. I princip aldrig. Men jag skulle inte komma på tanken att lämna det hemma. Så det är en "rädsla" jag gärna bär på.