Veckotävlingen

Idag var det högspänning vid graven. Jag sitter och riggar mina grejer när jag hör någon skrika i panik samtidigt som jag i ögonvrån ser en barnvagn rulla över kanten och ner i vallgraven!! Jag far upp och hänger mig dinglade över bryggkanten för att precis få fatt i barnvagnen som snabbt sjunker och jag ser inget barn i vagnen! Bråkdelar av sekunder av skräck utspelar sig i mina sinnen men samtidigt hör jag en kvinna säga att vagnen är tom och barnet i säkerhet.. tack å lov!! Jag hänger fortfarande halvvägs nere i graven när jag får hjälp att hiva upp vagnen för att sedan med hjälp av min håv börja håva upp gossedjur, nappar, glasögon, kuddar, snutteduk och nappflaska... Så mycket har jag aldrig använt min håv 😳.. Sedan skulle jag fiska, men adrenalinkickad och friska byiga vindar skänkte ingen sinnesro så efter dryga timmen med mask och krok i vattnet gav jag upp... Mitt värsta bompass hittills.... Provar i morgon igen....
 
Nä, lägger ner dagens tilltänkta pass. Trött på korkade turister och blåst. Ser framemot ett par veckor då lugnet är återställt. Rapporterar en sur nolla för veckans insats.
 
Nä, lägger ner dagens tilltänkta pass. Trött på korkade turister och blåst. Ser framemot ett par veckor då lugnet är återställt. Rapporterar en sur nolla för veckans insats.
Apapap... det viktiga är inte att vinna utan att delta och det har du gjort (och det ger poäng i sammandraget). Dessutom gjorde du ju en smått heroisk livräddnings(nåja)insats i går. Annars kan jag hålla med dig om att trängsel på fiskeplatsen är odrägligt.
 

Resultat omgång
31

pegason, 37 p
fiskarlennart, 29 p
Ahvenet, 27 p
Norgefiskaren, 11 p
Trasselkludd, 0 p


Ställning efter omgång 31

fiskarlennart, 84 p
lausvik, 58,5 p
Norgefiskaren, 42,5 p
Ahvenet, 41 p
Trasselkludd, 40,5 p
pegason, 40 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.