Veckotävlingen

Hej! Glömmer att mld fiske. Men fiske har det blivit. Faktiskt varit på fjorden också!!

2st lax blev det.
5,8 och 5,4kg
Dom var i samma höl. Så det var kul.
En öring på ca kg fick gå tillbaka, men den fick jag hölen uppförbi.
Att glömma är mänskligt. Jag noterar dig för 23 poäng och du har ett pass kvar den här omgången. Men det måste du föranmäla (om det inte blir på söndag)...
 
Anmälan: 21/8 Söndag.

Taktiken kanske inte är den bästa, men jag har, återigen, hittat en sur, näringsfattig, småländsk-skogssjö.
Och för att göra det lite mer intressant, så är det extra besvärligt att sjösätta.
Men jag har två alternativa platser att försöka på:
20220820_175604.jpg20220820_174114.jpg
 
Valde att sjösätta på det första stället (se ovan bild 1), vilket även var det längsta avståndet till vattnet.
Riktigt besvärligt att få ner båten, dessutom grunt och gyttjigt, ena stöveln fastnade och blev vattenfylld.

Men om det var tufft att få i båten, så var det ingenting jämfört med att få upp den.
Sträckan krävde vinschens hela lina, båtens tamp, ytterligare en extra lång tamp och tre st spännband.

För att göra sagan kort, det tog nästan två timmar att få upp båten på trailern, 2 st spännband och den extra tampen gick av.....

Fisket då? Jo, tror det är min bästa fisketur jag gjort, sett till antal (sjösättning borträknat)!
Gissar att det även finns kräftor i sjön, eftersom borrarna var väldigt röda på buken.
20220821_141514.jpg

Rapport 21/8 Söndag: 6st (längsta 73) + 19st abborrar (längsta 30cm)
20220821_123511.jpg20220821_133308.jpg20220821_141506.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.