Veckotävlingen

I morgon kommer jag att å jobbets vägnar befinna mig i närheten av några av mina fiskeställen så om jag hinner tänker jag fiska "after work" vilket i så fall härmed anmäls.

För optimistisk jag var. Fiska i helgen får jag göra. Hmmm...
yoda2.jpg

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Nåväl, härlig helg, årets första fiske. Genererade ett bottennapp, ett trädnapp, en liten fin borre och en krok i fingret, tre skatbo. Kontentan säger mig att jag borde fiska oftare för att hålla igång de kunskaper jag fått hittills under mina 3 år som hobbyfiskare. Skärpning framöver... Nästa helg tänkte jag vara väl behaglig i min portabla stol och metspö... Graven väntar....

IMG_20220326_122338764_HDR.jpgIMG_20220325_102032239.jpg

Kallt var det att sitta vid kanalen på min fina sittbox och se isflaken flyta förbi. En lokal snipjägare jiggade upp två gäddor men ingen fisk visade något intresse för mitt bottenmete. Noll poäng, utfiskad av Trassel...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips