Veckotävlingen

I morgon kommer jag att å jobbets vägnar befinna mig i närheten av några av mina fiskeställen så om jag hinner tänker jag fiska "after work" vilket i så fall härmed anmäls.

För optimistisk jag var. Fiska i helgen får jag göra. Hmmm...
yoda2.jpg

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Nåväl, härlig helg, årets första fiske. Genererade ett bottennapp, ett trädnapp, en liten fin borre och en krok i fingret, tre skatbo. Kontentan säger mig att jag borde fiska oftare för att hålla igång de kunskaper jag fått hittills under mina 3 år som hobbyfiskare. Skärpning framöver... Nästa helg tänkte jag vara väl behaglig i min portabla stol och metspö... Graven väntar....

IMG_20220326_122338764_HDR.jpgIMG_20220325_102032239.jpg

Kallt var det att sitta vid kanalen på min fina sittbox och se isflaken flyta förbi. En lokal snipjägare jiggade upp två gäddor men ingen fisk visade något intresse för mitt bottenmete. Noll poäng, utfiskad av Trassel...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips