Veckotävlingen

I morgon kommer jag att å jobbets vägnar befinna mig i närheten av några av mina fiskeställen så om jag hinner tänker jag fiska "after work" vilket i så fall härmed anmäls.

För optimistisk jag var. Fiska i helgen får jag göra. Hmmm...
yoda2.jpg

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Nåväl, härlig helg, årets första fiske. Genererade ett bottennapp, ett trädnapp, en liten fin borre och en krok i fingret, tre skatbo. Kontentan säger mig att jag borde fiska oftare för att hålla igång de kunskaper jag fått hittills under mina 3 år som hobbyfiskare. Skärpning framöver... Nästa helg tänkte jag vara väl behaglig i min portabla stol och metspö... Graven väntar....

IMG_20220326_122338764_HDR.jpgIMG_20220325_102032239.jpg

Kallt var det att sitta vid kanalen på min fina sittbox och se isflaken flyta förbi. En lokal snipjägare jiggade upp två gäddor men ingen fisk visade något intresse för mitt bottenmete. Noll poäng, utfiskad av Trassel...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips