Veckotävlingen

IMG_20211128_100846730.jpg

Noll grader, noll poäng.

Trodde inte att isen var gångbar på våran Fiskevårdsförenings sjöar så därför anmälde jag inte något fiske igår. Isen var oväntat tjock 10-12cm vilket gjorde att det blev en stunds regnbågspimpel och bågarna var på hugget. Drog 3st och missade några napp, vikterna var 1100g, 750g och 550g. Även om det inte blev några poäng så vart det kul fiske.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Om inte annat så för att Snipjägar´n inte ska bli alltför bekväm ger jag mig ut i helgen. Säkert på söndag och om jag hinner/ids blir det kanske även ett kort pass på lördag.

Solen tittade fram precis innan den gick ned. Själv övade jag rullkast med tvåhandsspö. Ingen (särskilt ingen fisk) var intresserad. 0 p.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips