Veckotävlingen

Vart okey is på mindre sjö, nappade riktigt bra så jag fiskade bara en halvtimma . Borrade 4 hål, 2 i först, 2 i andra och 2 i tredje, i det 4:e ville det inte sluta nappa la av efter 21 abborrar i hålet och då nappade det fortfarande. 1 matborre och några till kattmat = 20p
 
Isen ok men regnbågarna ville inte fastna riktig, hade nog 7-8 napp som inte fastnade. En släppte mot iskanten och en landades vägande 700g. Av någon anledning försvann det tagna fotot. 11p idag och 32p under veckan.
 
Ger mig ut en sväng idag (om det nu inte ligger is på viken...).
Det var faktiskt (fortfarande) öppet vatten så SMHI:s iskarta stämde men dessvärre gjorde inte yr.no:s temperaturprognos det. Minus nio är i kärvaste laget med garanterad isbildning i spöringarna, stel fluglina och noll (när de väl domnat bort) känsel i fingrarna så jag gav attan i att ens rigga upp flugspöt, njöt av det trots allt vackra vädret en stund och vände sedan hem. Tack vare mitt fiskeintresse kom jag ut i naturen även idag även om det inte blev något fiske.
 
Kavaj är väl inte ett plagg man direkt förknippar med fiske (bortsett från några udda flugfiskesnobbar som gillar att posera med bambuspö och iklädda Harris tweed) men jag känner ändå att det är läge att låna en klyscha från fotbollen, nämligen Mästare i kavaj. För det är (och har rätt länge varit) Lennart. Så jag passar på att redan nu gratulera honom till segern i ärets tävling (och får jag äta upp det så lovar jag att samtigt äta upp min fiskehatt!).

arets_fiskare_2021.jpg


Detta sagt så avser jag att göra ytterligare försök under denna, årets sista, omgång...
 
Blev en liten pensionärskula idag på okey is, 13-16cm. Sjön verkar ha för mycket abborre i förhållande till födotillgången eftersom det finns hur mycket små abborre som helst och även ännu mindre. Men några större finns också. Jag hade uppe 53 abborrar och en mört, dom 2 största vägde 165 o 119g. Största abborren som fångades vägde 510g. Blev 31p denna dag. Anmäler även fiske i morgon för mig och Mille, lite regnbågspimpel tänker vi oss ut på.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.