Veckotävlingen

Ute och provat nya platser idag. Var dött i havet på många platser. Bara någon enstaka näbbgädda som följde efter. En svan som tyckte att jag inte skulle stå och fiska där jag gjorde och krånglade sig upp på land för att väsa åt mig. Där stod vi och väste ett tag tills den gav sig av.

Efter mycket promenerade så lyckades jag hitta lite fisk. Fick en öring och två näbbgäddor på raken. Trodde det skulle lossna ordentligt där när det var napp i varje kast. Men där hade jag fel.

23 poäng totalt.
 
Nu när vattnet är nere på sommarnivå i ån är det inga större problem att fylla veckokvoten av abborre och mört, 3 abborrar och 7 mörtar kompletterar veckan så totalt 40p denna vecka
 
Kort pass vid ån.
Missade två fiskar som attackerade betet precis när jag lyfte betet. En av dom tog jag i följande kast när jag stannade med betet innan jag lyfte det. En liten gädda blev det där.
Tog också en abborre mitt i ån högt upp i vattnet.

Vid ån så är det trevligt att gå och titta på fåglarna som lever där och deras små ungar som far runt. Men idag kom det två ungar åkandes på en Voi som stannade till när dom fick syn på en fågel med några ungar. Det verkade misstänkt så jag höll ett öga på dom. Och visst var det något dåligt. Dom plockade upp något för att kasta. Jag fick dom att komma av sig med en hög vissling så kastet kom av sig och dom lommade skamset iväg därifrån.

Dagens total 22 poäng.
 

Bilagor

  • 56E5E9A6-4063-4AA6-AB8F-79DE0089A58F.jpeg
    56E5E9A6-4063-4AA6-AB8F-79DE0089A58F.jpeg
    213.5 KB · Visningar: 34
IMG_20210619_182415660.jpg


Jag låg hemma, svettades och led i värmen, kollade F1-kvalet och Ungerns EM-match mot Frankrike och konstaterade att det var alldeles för hett för fiske. Så gick jag in på yr.no för att se om det möjligen ska bli svalare i morgon. Då såg jag att det på Väddös utsida bara var hälften så varmt (behagliga 15-16 grader) som i Norrtälje. Fem minuter senare satt jag i bilen...

Ingen fisk men två sköna, svala timmar. Är förhållandena desamma blir det antagligen repris i morgon.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...