Veckotävlingen

Tänker utöva klassiskt Abumatic-fiske den 1:a maj. Utrustningen är den som syns på bilderna. Skulle utrustningen inte klara tilltänkt fångst så har jag en reservutrustning iform av Victory 1000 och Abu 54 (tror jag det heter)... Droppen, Reflex, Lill-öringen, Wipp och Mepps står på tackel-menyn. Inget gummi här inte.....

IMG_20210429_083513495.jpg
IMG_20210429_083523549.jpg

IMG_20210429_085522551.jpg
 
IMG_20210502_133236805.jpg

Årets hittills mest angenäma bompass loggades vid Fjällboholmar. Det var blåsigt, kallt och gråväder när jag åkte hemifrån. Men jag bet ihop. Det var blåsigt, kallt och gråväder när jag kom fram. Men jag bet ihop. Så kom solen och min hopbitna grimas sprack upp i ett brett leende! Plötsligt kändes jackan, som bara för en stund sedan varit alldeles för tunn, varm (och nästan så att svett började rinna längs ryggen). Vinden tilltog men tre timmar i majsols glans blev det innan jag skjöt ihop mitt teleskopspö och vände hemåt.

Noll (0) poäng, men vad spelar det för roll? Vem räknar? Vem bryr sig?

Kaffet (Zoega Presso i termos) smakade utmärkt, de i Älmstahallen inköpta äppelmunkarna likaså och MacBaren Mixture i en majskolvspipa var inte heller fel.
 
... ett ABU 41- spö, har för mig att det heter 41 går ej att läsa etiketten.
ABU 40 finns, men det har blå klinga. Något ABU 41 känner jag inte till men däremot 61 (med röd klinga i massiv glasfiber). Av det jag kan se på din bild (tunn, röd, kling med stor guldetikett) är jag ganska säker på att det är ett ABU 61 av sjuttiotalsmodell du tog öringen på.
Såvitt jag kan bedöma av hittills inkomna rapporter leder du Abumaticrallyt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.