Veckotävlingen


Ställning efter omgång 2

fiskarlennart 4 p
fyad 3 p
lausvik 3 p
Mille 2 p


Så är vi på G igen även om de två första omgångarna inte lockat värst många deltagare. Men varje omgång ger poäng så ni som väntar med att ge er in i leken får sätta ert hopp till god fiskelycka om ni ska hinna i fatt...

För egen del ser jag fram emot det blidvä'der som ska börja i morgon och som bör kunna ge rimliga förutsättningar för fiske till helgen.
 
...så har ännu en vecka (nästan) gått och eftersom även denna dag för min del är fylld av arbete återstår endast lör- och söndag för fisket. Vilket härmed anmäls.
 
Det blåste en byig, sydlig, vind men man måste (åtminstone var det så jag resonerade) någon gång lära sig att hantera en fluglina även i vind. Jag ställde mig på en strand där det var åtminstone litet lä och där jag hade den vind som var i ryggen. Det var inga problem att skjuta linan och sträcka tafsen i medvinden. Däremot, insåg jag ganska snart, hade jag motvind i bakkasten... Kom det en by just i bakkastet kollapsade linbågen och flera gånger plockade min krok upp tång från stranden bakom mig. Jag lyckades även sätta kroken i ryggen på jackan som nu har ett nytt hål. Ingen fisk.
 
Hitta inte någon sol att värma mej på. Solen står lågt och fjällen är höga. Dårlig kombinasjon, när man önskar lite värme!!

fisket? 2st små skrubber. Och 1st liiiten bleka på möresilden.
Skrubba blev fiskad på mussla och trekrok.

bilder? Glöm det. Efter fisk nr 1 skulle av kroken var fingrana stiva!!
denna gången får det bli så! Hoppas att det blir sissta gången.
Så låter jag mentor få bestämma om det blir några poeng!!

nu blir det jobb för meg. Har bytt crew. Så nu fick jag bara 2 vek fri.
Åker på jobb på torsdag.

skitfiske!!!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...