Veckotävlingen

I helgen lovas 10-12 minusgrader vilket väl, efter en vecka under nollan, innebär risk för isläggning där jag brukar vada med flugspöt (och där vi senast mätte vattentemperaturen till +2). Hur som helst väl kallt för kustfiske, så om det ska bli något deltagande den här omgången krävs isborr. Vinterstudion känns väldigt lockande.
 
Ställning efter omgång 4

fiskarlennart, 12 p
lausvik 4 p
fyad 3 p
Mille 2 p
Norgefiskaren 2 p

Lennart har redan börjat bygga en oroande stor ledning. Vi övriga får skärpa oss. I sofforna lär vi inte komma ifatt honom.
 
25 abborrar =20p. Vi var 8 deltagare på dagens minikula. Vi lottar ihop 2 och 2 med kortlek efter tävlingen så att en som fiskat dåligt kan komma på prisplats med hjälp av en som fiskat bra. Blev seger för mig och den lottade kompisen med 2150g, jag bidrog med 1230g = högsta enskilda vikt.
 
25 abborrar =20p. Vi var 8 deltagare på dagens minikula. Vi lottar ihop 2 och 2 med kortlek efter tävlingen så att en som fiskat dåligt kan komma på prisplats med hjälp av en som fiskat bra. Blev seger för mig och den lottade kompisen med 2150g, jag bidrog med 1230g = högsta enskilda vikt.
OK. men de där abborrarna drog du väl upp själv? Eller hade du tur med korten och blev lottad med någon som kan fiska? 1230 gram är ju bara en filéabborre...
 
Jag drog själv upp 25 som vägde 1230g. Passade bra att jag drog esset som kort eftersom min individuella vikt var den högsta. Var väl 3-4 som jag tog till mat men mycket är smått när man pimpeltävlar men även de små får göra nytta som kattmat.
 
Jag drog själv upp 25 som vägde 1230g. Passade bra att jag drog esset som kort eftersom min individuella vikt var den högsta. Var väl 3-4 som jag tog till mat men mycket är smått när man pimpeltävlar men även de små får göra nytta som kattmat.
Intressant. Vi kanske ska införa något liknande - kortdragning - Veckotävlingen?
 
Snötyngda isar med oklar bärighet lockar inte till pimpeläventyr men om kroppen säger ja så kanske jag ger mig ut till kusten i morgon med bombardaspöt och letar öppet vatten.
 
Snötyngda isar med oklar bärighet lockar inte till pimpeläventyr men om kroppen säger ja så kanske jag ger mig ut till kusten i morgon med bombardaspöt och letar öppet vatten.
Kroppen och resten av mig var inställda på fiske men när jag gick ut för att skotta fram Skodan vräkte snön ned så att sikten var 50-75 meter. Tveksamt fiskeväder och definitivt inget väder att ge sig ut på oplogade kustvägar i.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.