Veckotävlingen

Det är irriterande när vädrets makter struntar i prognoserna... I går åskade det mest hela eftermiddagen. Idag skulle det vara hyfsat väder men... Nå, jag ger mig ut i alla fall och hoppas på det bästa (vilket härmed anmäles).
 
Jag får dessa fiskar till björkna, sarv och mört. Med fördelningen:
Björkna 4
Mört 10
Sarv 4

Poäng 48.
Det tog ett tag innan det blev fiske idag. Men det blev av till slut.
Jag är tillbaka på västkusten. :)
5 havsöringar
4 makrillar.

Så 29 poäng idag. Och tidigare 48 poäng, om vi är överens om att fisken på bilderna är något annat än mört eller sarv.
Totalt 77 poäng.
 

Bilagor

  • 4B9DE8DF-6290-4A7D-BB35-9804F9B99D11.jpeg
    4B9DE8DF-6290-4A7D-BB35-9804F9B99D11.jpeg
    245.3 KB · Visningar: 48
  • 1830960B-E47D-4CF8-86BC-4834C08F5936.jpeg
    1830960B-E47D-4CF8-86BC-4834C08F5936.jpeg
    749.9 KB · Visningar: 52
Det tog ett tag innan det blev fiske idag. Men det blev av till slut.
Jag är tillbaka på västkusten. :)
5 havsöringar
4 makrillar.

Så 29 poäng idag. Och tidigare 48 poäng, om vi är överens om att fisken på bilderna är något annat än mört eller sarv.
Totalt 77 poäng.
Jag är som sagt ingen expert på vitfiskar och ingen som uttalat sig har gjort så annat än om den solklara sarven. Mörten utan röda ögon på bilden med två fiskar tycker jag är för låg i profilen för en björkna men den skulle kunna vara en vimma. De på dagens bilder ser ut som björknor.
 
Väl framme vid den nya sjön, och badstranden, så visade det sig att en Tyskreggad bil/buss hade lagt beslag på nerfarten till vattnet.
Dessutom hade de placerat grill och diverse campingutrustning vid stranden. Och deras nybadade Berner sennen sprang omkring och bjäfsade.
Visst, jag kunde ha härjat med Tyskarna och fått dem att flytta på sina pinaler, men då jag hade sett en liten väg/stig på kartan, så körde jag vidare.
Efter sedvanlig krångel med att få i båten, tuffade jag ut i riktigt behagligt väder. Kortbyxor och bar överkropp är alltid trevlig klädsel på sjön.
Någon timme senare började de bli lite svalare och t-shirten åkte på.
Ytterligare någon timme senare började jag sakna tröjan, som jag givetvis lämnat hemma.
När saknaden efter tröjan blev för stor, åkte regnjackan på och strax därefter kom regnet.....
Temperaturen föll snabbt ner till 12 grader och toppfarten på båten hemåt, var allt för långsam.

Rapport 3/8 Tisdag: 1st Abborre och 7st Gäddor (topp 83cm, 4kg).

20210803_120356.jpg 20210803_135851.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.