Veckotävlingen

Jag inväntar bättre väder och ett nytt år. Tack vare Lausvik så kommer jag mestadels fiska med fluga året som kommer.
Det - att du kör med flugspö - är närmast ett villkor för ditt deltagande. Någon slags spänning vill vi ha... Eller hur, sinipjägar´n? Och jag hoppas verkligen att Trassel gör come back 2021 (och han får fiska med valfria redskap. Någon slags rättvisa vill vi ha). Själv kommer jag att nöta på som vanligt och det gör väl Lennart och Ahvenet också? Någon slags kontinuitet vill vi ha. För Anders del hoppas jag att väder, jobb och rygg ska vara med honom under det kommande året och så hoppas jag att gränsen är öppen i sommar. Något norgefiske vill vi ha. Och så vill vi ha större startfält.
 
Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot ytterligare en snipjägare i tävlingen!

Kommer Profeten köra hardcore (snip-taktiken) eller modernt (två-arts-taktiken), eller kommer han rent av att köra fjös-o-dös-fiske (mete).??

Hur som, trevligt med fler deltagare!
 
Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot ytterligare en snipjägare i tävlingen!

Kommer Profeten köra hardcore (snip-taktiken) eller modernt (två-arts-taktiken), eller kommer han rent av att köra fjös-o-dös-fiske (mete).??

Hur som, trevligt med fler deltagare!
Jag har aldrig sett honom meta men han fiskar förutom snipor även abborre (men det gör ju du också) och havsöring (men de exemplar man fångar längs vår kust kan ju räknas på ena handens tumme...). Så ni har väl ungefär samma "taktik".

För övrigt är det fullt tillåtet att värva deltagare. Lennart skulle ju (fast det här kommer jag antagligen att ångra om det lyckas) kanske kunna värva Mille?
 
Senast ändrad:
Jag kommer fiska på som vanligt och inte förändra mitt fiske på grund av en tävling. Men nu med fluga så kommer det dyka in fler arter av bara ren nyfikenhet. Regnbågsfiske med torrfluga på våren , även brax likaså. Men i vanlig ordning så finns det inga hinder i framtida visioner men när man knegar på och tiden väl kommer så blir det aldrig som man tänkt sig. Min hemmasjö där den finska flodbåten ligger är en snart en enda stor gräsfläck och där är det gädda som gäller. En stor nackdel med varma vintrar är att dessa mindre vattensystem snart inte går att fiska i. Gräset dör aldrig riktigt. Jaja. Jag ska också se om jag har någon som vill vara med och tävla.
 
Jo då, ser fram emot nästa säsong.
Försöker hålla mig borta ifrån flugfiske då jag vet att jag tenderar att fastna lite väl hårt i vissa saker och det där känns som ett djupt hål.
Dock finns det planer på att meta lite mer och lite olika projekt med bombarda.
Fast västkusten är ju som gjord för flugfiske... Öring, bleka, näbbgädda, makrill. Och med litet tur bonito, multe och havsabborre. Vore synd att inte testa!
 
Jag slängde snabbt ihop lite musik till mig själv för att kunna ha något att öva till på parkeringen. Det är väldigt tillfredställande att hitta flödet med fluglinan. Jag har varit tungt nere i drogträsket och jag var livrädd när jag testade syra första gången. Snacka om ett djupt hål. Men flugfiske? Jag menar Ahvenet. Bara för att du varvar mellan spinn och fluga innebär det inte att du förlorar jobbet för att du blir manisk att binda flugor mitt i natten , inte heller att du dunkar frugan i köksbänken för att du går miste om ett perfekt flugfiskepass för att du måste åka och köpa kattsand. Inte heller att du måste köpa ett nytt spö på avbetalning. Köp dig ett klass7-8 spö , beställ hem ett gäng med flugor som är beprövade och lite tafsmaterial och du har blivit ännu mer dynamisk i din passion. Jag säger ja! Jag har sett dig dra havsöring , med det flowet du verkar ha så tar du lätt hem matchen med ett flugfiskekit ! :)

 
Kul om vi blir lite fler deltagare. Mille kan jag nog lura med på lite fiskepass. Hoppas på lite is så att jag kan komma ut och jaga lite abborre. Hade behövt en natts kyla till häromdagen för att kunnat begå säsongspremiär, 3cm kärnis är för lite även för min del
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.