Veckotävlingen

Jo haspeln finns kvar. Men ska jag stå och inte få någon fisk så är det lite roligare med flugspöt.
Nu börjar du låta lika uppgiven som min yngste grabb. Han funderar på att montera ort krokarna på sina drag. Resonemanget är att man ju ändå aldrig får någon fisk men utan krok slipper man bottennappen.
 
Anmäler fiske i morgon onsdag. Fick en 64cm:s gädda på popper igår när vi körde en spinntävling där vi bara mäter cetimetrar och återutsätter fisken snabbt. Sjön är grund men håller ett skapligt bestånd av främst smågäddor och senare på säsongen i stort sett ofiskbar p.g.a all växtlighet. Vi har 25cm artbonus för varje art, fiskar 2 timmar och grillar korv därefter. Min 64:a räckte till en andra plats av 8:a seniorer och 4 juniorer. Gäddan räknas inte i vår tävling eftersom jag inte anmälde fiske den dagen.
 
Anmäler fiske i morgon onsdag. Fick en 64cm:s gädda på popper igår när vi körde en spinntävling där vi bara mäter cetimetrar och återutsätter fisken snabbt. Sjön är grund men håller ett skapligt bestånd av främst smågäddor och senare på säsongen i stort sett ofiskbar p.g.a all växtlighet. Vi har 25cm artbonus för varje art, fiskar 2 timmar och grillar korv därefter. Min 64:a räckte till en andra plats av 8:a seniorer och 4 juniorer. Gäddan räknas inte i vår tävling eftersom jag inte anmälde fiske den dagen.
Det verkar som om den här veckans omgång blir rena snipfestivalen. Jag lutar själv åt att göra ett nytt försök (men den här gången ska jag i så fall trippelkolla att jag får med mig gäddragen...). I min egenskap av TL bestämmer jag att 10 bonuspoäng kommer att utgå för veckans längsta gädda.
 
Blev ingen fisk. Trodde det skulle bli fisk när jag såg vattnet. Väldigt mycket rörelse i vattnet ifrån tidvattnet.
 
Fick en beställning på mört från äldste son till fiske. Inga problem ån nappar som aldrig för. 10 mörtar och 22 abborrar på 1 timma, 8 borrar i matstorlek. 40p denna dag.
 
Sitter med fredagsroggen (Tomintoul och Portello) efter ännu en arbetsvecka utan fiske och behöver således inte föranmäla eventuellt veckotävlingfiske lör- och söndag. Men det gör jag.

IMG_20220513_105531088.jpg


Åtminstone en snipa ska tas med utrustningen ovan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.