Vattentäta löparhandskar

Hej!

Letar efter ett par lätta vattentäta överdrags-vantar som jag kan dra över mina vanliga Mechanix Wear fingerhandskar vid dåligt väder. Tror inte jag kommer använda dem speciellt mycket, då jag går sommartid, så det är viktigt att de är så lätta som möjligt.

Antar att det är ett par "löpar-vantar" jag ska ha men frågan är vilka...

Vad använder ni annars för handskar när ni vandrar i fjällen vid dåligt väder, uthärdar ni bara eller har ni med extra handskar som är vadderade?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Decathlon handskarna så ju bra ut med tanke på priset.
Hur är de i storleken, har 9-10 i handstorlek?

Decathlon handskarna så ju bra ut med tanke på priset.
Hur är de i storleken, har 9-10 i handstorlek?
Jag har storlek 10 på händerna.
Jag beställde hem både m/l och xl/xxl när jag skulle köpa.
Vill minnas att båda storlekarna passade bra. Ingen jättestor skillnad, men jag tror att jag valde de större för att det skulle vara litet rymligare med tunn innerhandske.

Det är ju trots allt tumvantar, så hellre lite för rymliga än lite för trånga =)

Jag hade inget extremt regn i somras så jag vet inte hur täta de är om de sätts på prov. Skulle tippa på att de släpper igenom litet vatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips