Vattentät väska till kajak

Söker en vattentät förvaring till kajak för min systemkamera. Har sett att ortlieb har några, vet någon om det finns flera bra märken samt var dessa finns att kika på i sverige gärna runt göteborg.
Smidiga vettentäta förvaringsalternativ för kamera mottages gärna.
Mvh
/Henrik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Större matlåda?

För mindre saker som plånbok, mobiltelefon, MP3-spelare, med mera använder jag matlådor av lite högre kvalitet, till exempel från

http://www.rubbermaid.com/hpd/consumer/product/list.jhtml

De är stöttåliga, fullständigt vattentäta och framför allt billiga. Det borde gå att hitta en som är tillräckligt stor för en systemkamera. Största problemet är nog att få in en sådan låda genom packluckorna på vissa kajaker.

Just nu använder jag dock en enkel liten kanotsäck med lite extra vaddering på insidan till min systemkamera, mest som stänk- och fuktskydd. Är inte säker på vattentätheten och vet inte vad som skulle hända ifall packutrymmet verkligen blev vattenfyllt.

(/nils)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips