Vattentät väska till kajak

Söker en vattentät förvaring till kajak för min systemkamera. Har sett att ortlieb har några, vet någon om det finns flera bra märken samt var dessa finns att kika på i sverige gärna runt göteborg.
Smidiga vettentäta förvaringsalternativ för kamera mottages gärna.
Mvh
/Henrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Större matlåda?

För mindre saker som plånbok, mobiltelefon, MP3-spelare, med mera använder jag matlådor av lite högre kvalitet, till exempel från

http://www.rubbermaid.com/hpd/consumer/product/list.jhtml

De är stöttåliga, fullständigt vattentäta och framför allt billiga. Det borde gå att hitta en som är tillräckligt stor för en systemkamera. Största problemet är nog att få in en sådan låda genom packluckorna på vissa kajaker.

Just nu använder jag dock en enkel liten kanotsäck med lite extra vaddering på insidan till min systemkamera, mest som stänk- och fuktskydd. Är inte säker på vattentätheten och vet inte vad som skulle hända ifall packutrymmet verkligen blev vattenfyllt.

(/nils)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips