Vattenflaskor

Jag använder nalgenekopior, finner ingen större skillnad i kvalite trots halva priset. Under sommaren brukar jag slänga ner två 1.5 liters PET-flaskor som reserv om det skulle bli dåligt med tillgång till vatten.
 
Jag använder nalgenekopior, finner ingen större skillnad i kvalite trots halva priset. Under sommaren brukar jag slänga ner två 1.5 liters PET-flaskor som reserv om det skulle bli dåligt med tillgång till vatten.

Mina kopior har spruckit efter div. hett vatten och kyla.
Men äldsta nalgeneflaskan är inne på 10 året :)...

//J
 
Siggkopior, Nalganekopior och Petflaskor har gått sönder för mig, aldrig orginalen eller mer än del av vattenbehållarna. Flaskorna utanför trädgårdsäcken har lett till att bara säcken blivit våt delvis.
 
hmmm
dax för dagens pekpinne.......;)

orginalet kostar iof typ 129kr och ÄR bättre men man klarar sig oftast med en så det blir inte så mycket dyrare men däremot så sponsar man så att det kan komma förbättringar eller nya produker.

en kopia leder inte till produktutveckling...

vänligen nils
 
hejsan
som svar på TS fråga:
jag brukar ha en liten petflaska med pip, (pipen till hunden men avskruvad till mej) samt en nalgeneflaska som hålls fylld vid behov.
vänligen nils
 
Jag använder Naglene med stor öppning.
Stor öppning = full flaska så fort man stoppar ner den.
Stor öppning = lätt att hacka hål om delar av vattnet fryser

Brukar också stoppa dit en karbinhake så att man kan kroka fast flaskan i staven för att lättare komma åt vattnet i fjällbäckarna.
 
Halvliters pet...

Och ibland 1,5 liters en väldig fördel med petflaskorna är att de går att komprimera vartefter man dricker så att de inte kluckar....irreiterande vid jakt tex...och så kan man ju få 1,5 rejält mycket mindre...
 
Och ibland 1,5 liters en väldig fördel med petflaskorna är att de går att komprimera vartefter man dricker så att de inte kluckar....irreiterande vid jakt tex...och så kan man ju få 1,5 rejält mycket mindre...

Jo självklart, det beror ju såklart helt på vad man ska göra. Jag är själv inget fan av en kluckande flaska när man går, trots att jag väldigt sällan jagar.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.