Våtservetter

Kan hända att andra inblandade även skull föredra rengjord penis FÖRE samlag. Sån är jag. 🤷‍♀️
Men kemikalierna som finns i våtservetter skulle jag inte vilja ha i mig.

Exakt, både före och efter. Använder bara dem med alkohol.
Gillar inte att bli fettig.

Våtservetter för mig är ganska viktigt, även den extra vikten som UL vandrare så gör dem att jag känner mig fräsch.
Även om hygienen kan upprätthållas utan servetterna så blir det enklare.
 
Exakt, både före och efter. Använder bara dem med alkohol.
Gillar inte att bli fettig.

Våtservetter för mig är ganska viktigt, även den extra vikten som UL vandrare så gör dem att jag känner mig fräsch.
Även om hygienen kan upprätthållas utan servetterna så blir det enklare.

Varför inte ta med torra tvättlappar i papper eller flergångers i t ex bomul och fukta dem med vatten du finner längs vägen istället?
Vatten tar nog bort både svett och andra kroppsvätskor tillräckligt för friluftsbruk.
Har du varit på toa och gjort nummer två så komplettera med en bit hårdtvål och häll skölljvattnet på land - dvs inte direkt tillbaka i vattendraget.

/Patrik
 
Varför inte ta med torra tvättlappar i papper eller flergångers i t ex bomul och fukta dem med vatten du finner längs vägen istället?
Vatten tar nog bort både svett och andra kroppsvätskor tillräckligt för friluftsbruk.
Har du varit på toa och gjort nummer två så komplettera med en bit hårdtvål och häll skölljvattnet på land - dvs inte direkt tillbaka i vattendraget.

/Patrik

Dagens vettigaste. Så enkelt är det.
 
Vad är problemet med våtservetter? Ni har ju era "trevliga" lösningar men min åsikt är att våtservetter är det smidigaste och snabbaste, samt mest hygieniskt.
Återanvända en tygtrasa för att tvätta sig i röven med eller penis innan/efter samlag tycker inte jag låter så hygieniskt.
Den kommer ju hamna i en bäck för rengörning och då kan ju andra vandrare få i sig mina bakterier längre ner i vattensystemet. Jag tror inte på en avspolning 50m från närmsta vattendrag är en hållbar lösning och kommer inte bli lika bra som en rengöring direkt i bäcken (vilket man inte ska göra).

Jag använder mig av de två nedan. Funkar perfekt.

1659005007216.png

1659005136374.png
 
Vad är problemet med våtservetter? Ni har ju era "trevliga" lösningar men min åsikt är att våtservetter är det smidigaste och snabbaste, samt mest hygieniskt.
Återanvända en tygtrasa för att tvätta sig i röven med eller penis innan/efter samlag tycker inte jag låter så hygieniskt.
Den kommer ju hamna i en bäck för rengörning och då kan ju andra vandrare få i sig mina bakterier längre ner i vattensystemet. Jag tror inte på en avspolning 50m från närmsta vattendrag är en hållbar lösning och kommer inte bli lika bra som en rengöring direkt i bäcken (vilket man inte ska göra).

Jag använder mig av de två nedan. Funkar perfekt.

Visa bilaga 39550
Visa bilaga 39551


Min syn på användandet av våtservetter är hur marknadskrafter lyckats få oss att använda ännu en ny pryl som man inte behöver. Man har lyckats få folka att känna sig snuskiga av lite svett osv.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.