vasalopp med turbindning!

Är det någon som har provat montera salomon x-adventure bindningar på vanliga längdskidor av nyare modell? Har dåligt med pengar och skall åka vasaloppet men tänkte köpa Lundhags XA entry pjäxor som kan användas på långfärdsskridskor också.
Går det åka loppet med dessa pjäxor eller tar de i snön i de smala spåren?

Tacksam för svar (måste börja träna snart).

Jag har Rottefellas motsvarighet NNN monterad på ett par längdskidor som jag när jag när skidar med hundarna. Det brukar funka i längdspåren och i skogen. En kompromiss blir ju aldrig optimal åt något håll men vad gör man om inte har möjliget att skaffa allt? Huvudsaken är att man kommer ut!

Mvh Tomas

Vita blixten fungerade inte

Hej.
1990 åkte jag och en kompis Vasaloppet på försvarets Vita Blixten. Det gick inte att åka i spåren -både skidor och skor var för breda. Vi fick istället åka hela sträckan bredvid det yttersta spåret. Men, det fungerade det oxå. På senare tid har jag dock valt att gå över till riktiga längdskidor, både snabbare och roligare.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg