Vart ska ni cykla 2010?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag ska spendera hela sommaren till att cykla från Stockholm till Istanbul. Än så länge är jag bara 18 år så jag har aldrig tidigare cyklat längre än några timmar en dag, så det blir helt nytt för mig! :)

när drar du? själv drar jag på samma rutt vecka 26, min första långcykeltur :D

Rullar ut ur stockholm den 12:e eller 13:e Juni, så tyvärr mycket tidigare än dig. Men ifall du är jättesnabb, så att säga, är det bara att höra av dig. Hur lång tid tänkte lägga ner på resan?

jag har 10 veckor ledigt. kommer jag till Istanbul för tidigt kanske jag drar vidare en sväng in i mellanöstern =) Men tänkte typ köra rätt så snabbt iaf ner till balkan, som jag är mest sugen på att se =) självdå? Har som mål att cykla 10 mil per dag. Sen kommer jag stanna på några ställen, men det blir inte lika mycket i början.

jag har 10 veckor ledigt. kommer jag till Istanbul för tidigt kanske jag drar vidare en sväng in i mellanöstern =) Men tänkte typ köra rätt så snabbt iaf ner till balkan, som jag är mest sugen på att se =) självdå? Har som mål att cykla 10 mil per dag. Sen kommer jag stanna på några ställen, men det blir inte lika mycket i början.

Jag börjar skolan någon gång i slutet av augusti så tills dess måste jag vara hemma, så lite mer än 2 månader. Tänkte också fortsätta till mellanöstern om jag får tid, men då blir det nog tåg genom Turkiet för att hinna med så mycket som möjligt i mellanöstern.

Hur långt jag kommer cykla varje dag har jag inte en aning om men jag planerar inte att stressa varken genom sverige eller polen. Vilka länder tänkte du ta?

Någon som kan tipsa om en fyradagars trip med utgångsläge Lund? Blev sugen på att cykla lite denna veckan.

Jag börjar skolan någon gång i slutet av augusti så tills dess måste jag vara hemma, så lite mer än 2 månader. Tänkte också fortsätta till mellanöstern om jag får tid, men då blir det nog tåg genom Turkiet för att hinna med så mycket som möjligt i mellanöstern.

Hur långt jag kommer cykla varje dag har jag inte en aning om men jag planerar inte att stressa varken genom sverige eller polen. Vilka länder tänkte du ta?

cyklar via broarna över danmark, sen ungefär fågelvägen mot wien ( genom östra tyskland, tjeckien, )
Sen därifrån drar jag rakt ner till Zagreb, och från Zagreb ska jag fortsätta söderut för att sen åka ungefär längs kusten genom bosnien, montenegro, albanien, makedonien, grekland via thessaloniki för att sen komma till turkiet :)

cyklar via broarna över danmark, sen ungefär fågelvägen mot wien ( genom östra tyskland, tjeckien, )
Sen därifrån drar jag rakt ner till Zagreb, och från Zagreb ska jag fortsätta söderut för att sen åka ungefär längs kusten genom bosnien, montenegro, albanien, makedonien, grekland via thessaloniki för att sen komma till turkiet :)

Shit vilken härlig rutt, funderade på den med men nu blir det Polen, Slovakien, Ungern, Rumänien, Bulgarien sen Turkiet, den andra får det bli en annan gång!

Hm, nu blev jag lite fundersam på om jag skulle byta rutt, någon som har erfaranhet av båda som kan tipsa om vilken som är allmänt härligast?

USA & Europa

Kommer under veckan att fortsätta en avbryten resa runt USA och Europa. Resan återupptas i San Diego och avslutas så småningom i Aten i slutet av oktober där jubilerande (2500 år) Aten Marathon väntar.

Dagliga rapporter på hemsidan: www.sam-borombon.se

/Anders Forselius

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips