Vart ska ni cykla 2010?

Funderar på Great Divide, Mexiko - Canada med start i mitten av maj eller flyga ner till Melbourne och cykla norrut ett tag... Darwin... Thailand.. Hong Kong... jag vet inte... läser lite och funderar...

Gustav Cronhamn

Ska cykla genom Europa från Göteborg via Tariffa till Nordkap (Knivsjelodden). Jag kommer klättra berg i Alperna, Pyrenéerna, Sierra Nevada och Karpetarerna.

Ca 180 dagar och 1000 mils cykling samt bestigning av bl.a. Mt. Blanc.

Någon som vill hänga på? Hela eller delar av sträckan! För etapperna i Alperna bör du kunna klättra och ha den utrustningen. Läs mer på www.cronhamn.net

Många mål

Alla tycks ha ngt härligt mål att cykla till. Cyklandet i sig är ju ett mål. Själv magasinerar jag det jag äger och vill behålla och drar i väg planerat början maj -10. Söderut. Närmare planer än så finns inte vad gäller geografin. Men Europa har mkt att bjuda på. I alla väderstreck. Planerandet sysselsätter mina tankar innan jag somnar varje kväll. Sköna tankar. Tält eller inte? Jo det blir nog tält trots några extra kg. När jag kommer hem? Ingen aning! Öppen för sällskap. 5 månader kvar. Härliga 5 månader, jobbet kommer att gå som en vals med det målet.

Det är redan mars... Hur många har kommit iväg?

9bfed0648c0e8a44618cad1a10179d99.jpg

Från igår

/Stellan

Bra rutter :) Jag vill oxaa cykla mer...

Taenkte sjaelv lite paa Kazakstan - Ryssland - Mongoliet - Kina - Kirgistan - Tadjikistan - Kina - Pakistan - Indien foer 2010 men det handlar en del om vilka visum jag kan plocka upp paa vaegen...
Om jag kan faa 6 maanader visum till Ryssland skulle det vara kul att cykla norrut fraan Kazakstan till Tiksi vid Ishavet norr om Sibirien

/Stellan

Av ren nyfikenhet, hur tänkte du cykla till Tiksi i så fall? För vad jag vet finns det ingen väg dig. Vore annars sjukt coolt om du tog dig dit offroad!

Av ren nyfikenhet, hur tänkte du cykla till Tiksi i så fall? För vad jag vet finns det ingen väg dig. Vore annars sjukt coolt om du tog dig dit offroad!

Jag kommer inte att cykla till Tiksi. Cykeln jag har är för sliten och jag vågar inte ta risken att den går sönder. Skulle även behöva bättre utrustning för att göra en sådan tur. Träffade en ryss i Moskva som hade cyklat dit under vintern då floderna är frusna så visst funkar det.

/Stellan

Det är redan mars... Hur många har kommit iväg?

/Stellan

inte jag, men nedräkningen har börjat. 46 dagar kvar till cykling över usa (san francisco - washington). biljetten till usa är köpt och även tältet som jag tänker bo i en del i vart fall (hilleberg nammatj).

tyvärr upptäckte jag härom veckan att min cykel är stulen :( men en ny kan ju vara kul att ha har jag bestämt mig för :)

Jag ska spendera hela sommaren till att cykla från Stockholm till Istanbul. Än så länge är jag bara 18 år så jag har aldrig tidigare cyklat längre än några timmar en dag, så det blir helt nytt för mig! :)

Med tanke på hur långt alla andra ska cykla, så vet jag ju knappt om jag vågar skriva i detta forumet.. ;)
Hur som helst, jag tänkte börja med att cykla kustvägen från Karlskrona till Göteborg, sen får jag väl se om jag kommer vidare efter det.

Jag har kommit iväg

Är för tillfället i Pärnu i Estland och fortsätter söderut imorgon. Om nan vill hänga pa nagonstans sa är det bara att höra av sig, plats i tält finnes.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips