Vart ska ni cykla 2009?

Jag planerar att cykla i Baltikum och Polen en tur på ca 130 mil. Mer hinner jag inte då jag är företagare och det är nästan med skohorn man då klämmer in sina cykelsemestrar.

Det är ungefär vad jag planerar också. Fast hoppas hinna ta rundan från Helsingfors via St Petersburg till Estland. Sen färja Gdansk-Karlskrona. Har räknat med 300-350 mil. Men det är lätt att planera framför datorn.
 
Jag ska göra min första cykelresa

Min plan är att flyga till nordvästra Grekland. Sedan cykla in i Albanien och sick-sacka över bergen i södra Albanien på stigar och mindre grusvägar. Vid Ohrid-sjön fortsätter jag in i Makedonien en bit (hur långt beror på hur mycket tid jag får över). Sedan söderut till Tessaloniki (eller norrut till Skopje) och flyg hem.
 
Om allt går som det ska..

... så blir det Xinjiang Highway till hösten med drömavslutning på en strand i Thailand. Fast så mycket tid går det nog inte att skrapa ihop, men det hade varit suveränt skönt.
 
Lars, först och främst stort tack för dina utmärkta reseberättelser. Utmärkt inspiration, har läst dem flera gånger

Jag har planer på att till sommaren ge mig iväg på något liknande din virgin tour, efter fem kortare besök i Turkiet är jag sugen på att "göra" landet på riktigt, och Iran har också lockat länge. Vägen går sannolikt genom Baltikum och vidare söderut genom Polen. Stort frågetecken för vägen över Vitryssland och Ukraina samt Pakistan beroende på säkerhetsläget.

Tack! Skoj att höra! Ukraina är inga problem att cykla i vad jag vet. Till vitryssland måste du ha visum... antagligen lite byråkrati där, men det ska nog gå att ordna. Pakistan är alltid Pakistan... en underbar krutdurk som kan explodera vilken sekund som helst. :)

Planerar att flyga till Kazakstan nästa månad och testa lite tuff vintercykling Stannar där till snön smälter och fortsätter sedan mot Kirgizistan, Tadzjikistan, Uzbekistan och sedan troligtvis tillbaka till Kazakstan och eventuellt Sibirien, Mongoliet och Kina...

Fan - jag tro att du har världsrekord i Kazakstancykling, Stellan! :)

... så blir det Xinjiang Highway till hösten

Vi syns där! (fast jag kommer nog vara där tidigare än "i höst"..)
 
I år blir det nog bara lite dagsturer, eventuelt bara över några dagar. Jag går min sista termin på gymnasiet nu så till nästa sommar så planerar jag att göra min första lite längre cykeltur. Tills dess så ser jag fram imot att läsa om alla andras resor och låta mig inspereras.

/Alex
 
Vart jag skall cykla 2009?

Det blir nog en tur från Malmö genom Danmark mot Hamburg-Amsterdam och ev söderut längs Rhenfloden.Får ev bygga om Skeppshultar´n anno 90-talet med en lowrider.Siktar på 30-45 dagars semester.
 
Jag har planer på att ta tåget till Narvik; med cykel och medhav packing för vandring. Därifrån har jag tänkt ta mig söderut längs Skanderna. Stanna längs vägen vid områden som lockar och vandra - eventuella toppbestigningar. Detta är bara i tankestadiet ännu och jag får se om det blir av.
 
Frankrike

Jag hade tänkt cykla från hemmet i Malmö till Frankrike och runt där. Inbillar mig själv att jag skall få uppleva franska landsvägar och vin under en solnedgång. Får se hur det blir, startar i slutet av maj/början av juni beroende på när skolan slutar.
 
Ska prova Romarleden och mtb-cykling i Israel

2009 och nya cykelplaner tar form i januarikylan.Har länge velat cykla Romarleden;börjar i sydtyskland går genom Österike(alperna) ner genom Italiens Dolomiter.Det är en 2000år gammal väg perfekt för cykling(nästan bilfri) med skön natur,frisk bergsluft och chanser till trekking.Flyger ner och byter min Nishiki touringhoj mot en Gary Fischer mtb och kör nu enbart med två Vaude väskor bak mot normalt två fram och två bak.

När hösten drar in med regn och mörker drara jag ner till Israel ca 4 veckor och cyklar runt där med tanke att besöka bla några Kibbutzer.Blir också en tur till Mazada och strandliv i Haifa där jag skulle vilja lära mig snorkla.Ska även prova israelisk ekoturism som växer starkt.

Mer på önskelistan är ju bla El camino i Spanien.Återbesök i Transylvanien,Rumänien.ja, mkt trevliga cykelturer som dock får stå på kö ett tag till.

/swedontour
 
Norra Holland, ner längs tyska gränsen mot Belgien och Frankrike, sedan genom Frankrike till medelhavet. Men jag hittar ingen vettig cykelledsöversikt över Frankrike?! Argh! Jag återkommer om det i en separat tråd tror jag, kanske är det någon som har bättre koll än jag. Efter åtskilliga timmars surfande och läsande ser jag kanske inte skogen för alla träd?

Nåja, roligt lär det bli.
 
Jag hade tänkt vara duktig och studera, men abstinensen ser ut att ta segra. Jag står nu i valet och kvalet mellan Alaska till sydspetsen av Sydamerika, eller cykla från Istanbul och runt i Asien
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
rimn Vart ska ni cykla 2010? Långcykling 58
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
PontusLundh Vart finns alla återförsäljare? Långcykling 8
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
Klaus Vart tog dom vägen? Långcykling 1
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
mrhandley Oktobercykling... Men vart? Långcykling 4
patrikskoog vart planerar ni cykla till våren/sommaren? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.