Vart kan man PROVA kängorna?!!

Är i färd med att leta nya kängor. Mina gamla lundhags börjar bli rätt skruttiga, de blir jäkligt obekväma så fort de fått stå i två veckor eller tre.

Behöver en känga som jag kan ha ofta... fast kanske inte 20 timmar i sträck. Men de kommer säkert få sig en vanlig arbetsvecka på 40 timmar under höst/vinter.

Så jag vill ha ett par bra och bekväma kängor... men hur sjutton ska man kunna ta reda på det?
Jag har rekogniserat lite på internet, och visst kan man köpa många olika... men innan måste man ju prova! Och det får man ju göra i butik, men alla butiker har inte alla kängor.

Naturkompaniet har har några kängor och jaktia har några kängor, som man kankse kan åka och testa, men alla andra märken som de inte har? vart kan man prova dem?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det är ju som med allt annat - man får ta reda på vilka butiker som har vilka märken, och bege sig till dem. Man kan också be dem ta hem om det är modeller eller storlekar som de inte har hemma.

Det finns ju ett antal butiker i Göteborg.
Femmans sport är väl fortfarande ganska välsorterade och kunniga?

Och sen så har vi ju ångerrätt här i Sverige. Så ifall du beställer på nätet och känner att kängorna inte sitter som de ska så kan du bara returnera dem förutsatt att du betalar returfrakten.

Och sen så har vi ju ångerrätt här i Sverige. Så ifall du beställer på nätet och känner att kängorna inte sitter som de ska så kan du bara returnera dem förutsatt att du betalar returfrakten.

Det är inte särskilt praktiskt när man vill prova seriöst, vilket man kanske vill när det handlar om kängor för flera tusen.

Om man vill göra samma utprovning som man skulle göra i en butik, det vill säga prova tre olika kängor i två storlekar vardera, kommer man antingen få ligga ute med 15000-20000 kronor eller ta väldigt gott om tid på sig. Mycket returfrakt blir det också.

I detta sammanhang är det lätt att travestera Strindberg, det är synd om kängkunderna.
Det goda i kråksången är att när ego köpt kängor med måttskiss på postorder. Så har de varit helt till belåtenhet, men det vet man ju först efter några kilometer i terränglådan.
Skräddarsytt verkar säkrast.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips