varm parka?

Jag ska köpa ny parka. tänkte om någon har något tips.
Jag har titta på Två North Face jackor.

The North Face M Sabertooth Jacket eller M Gotham Jacket.

Finns det någon därute som kanske skulle kunna hjälpa mig med valet av ny parka?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Många alternativ!!

Du kan ju kolla Fjællrevens Eskimo Jacket eller Kodiak Parka. Marmot har också bra parkas, bl.a Summit parka och Yukon Parka. Lycka till i valet och kvalet.

johankse; sa:
Det kanhända är en dylik du söker?
http://www.surplus.se/component/pag...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
Hur varm är Värmejacka 90 jämfört med Vindrock M/59? Jag använder ibland den sist nämnda vid pimpelfiske, då avsaknad av huva är ett minus.

Raskesven

"Hur varm är Värmejacka 90 jämfört med Vindrock M/59? Jag använder ibland den sist nämnda vid pimpelfiske, då avsaknad av huva är ett minus."

Det har ju funnits flera utföranden av värmejackan genom åren, varav de senare med en ganska usel huva (typ vindtygshuva i kragen). Ingen av de som jag haft har varit varmare än gamla vindrocken. Däremot mindre och lättare, och därmed mer lättpackade. Förut fanns ju huvor till vindrocken att köpa, men det är väl kanske ingen större marknad för såna idag.
[Ändrat av Landberg 2006-11-04 kl 12:16]

Raskesven; sa:
johankse; sa:
Det kanhända är en dylik du söker?
http://www.surplus.se/component/pag...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
Hur varm är Värmejacka 90 jämfört med Vindrock M/59? Jag använder ibland den sist nämnda vid pimpelfiske, då avsaknad av huva är ett minus.

Raskesven

Som sagt Värmejacka 90 finns med olika huvor och olika fyllningsvikt, men klassar definitivt som varm parka.

Go tur

Parka

Tack för hjälpen, måste jag förts av allt säga.
Om du skulle välja att köpa en parka, vilket märke skulle du köpa så ?

T&P Multiparkas från ITAB har min fru haft några år och hon tycker den är varm.
Till jackan hör även en täckjacka som kan användas som extra foder eller som separat jacka.
/ Bertil

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips