• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför skall man inte elda på en berghäll ?????????

Ahh, så sant. Vi får inte heller glömma såssarna när de rev vårt kulturarv i stadskärnorna under 50-70-talen

Det är en gåta hur en del saker har gått igenom instans efter instans och man fortfarande fattar det mest korkade av beslut... Grilla på fornminnesmärkt stenhäll verkar ju nästan smart i sammanhanget!
 
Det är en gåta hur en del saker har gått igenom instans efter instans och man fortfarande fattar det mest korkade av beslut... Grilla på fornminnesmärkt stenhäll verkar ju nästan smart i sammanhanget!
haha, smart ja. Även om okunskapen finns där så känns det ändå att de som eldar på en berghäll/sten e d använder sitt sunda förnuft, eller något liknande i alla fall, då den metoden är den mest dumsäkra för att undvika spridning.
 
Tänk om jag vill lämna spår efter min existens då ???

Frågade de som gjorde hällristningarna på de fina släta hällarna om lov ??? Kolla på Himmelstalund Norrkoping vilket kluddrande på berghällarna, skulle jag göra så nu skulle det inte bli nådigt....

Jag inser att vi har en annan syn på "Klotter" nu...men förläng tanken....vem har rätt att bestämma att " DU får lämna det här efter dig, men inte du "

När vi är borta så är vi det jääääävligt läääänge......
 
Filosofisk diskution det här....

För hur vore det om den där "Vem som helst personen " satt igång o karvade sönder våra vackra släta berghällar....?

Anledningen till trådstarten var att få en annan vinkel/synsätt på "Naturförstörelse" Nu o länge sedan....
 
MicColli hup hup

Nej nej inte vara tyst och aldrig rätta sig efter alla andra så vida man inte tycker som alla andra.

Det finns alltid rötägg som skiter i ifall saker och ting går sönder eller att medmänniskor bli ledsna när de stötter på skit och trasiga hällar som nåt ego skapat.

Men att ställa en sådan fråga i ett forum för natur intresserade friluft människor är att släppa en bomb eller som att fisa i en fullpackad hiss. Alltså en misstänkt trolltråd.

Men vad vet jag kanske kanske är Peter fullkomligt allvarlig.

korrekt, jag är allvarlig, by the way lämna inte utsidan, ditt tänk behövs...
 
Ahh, så sant. Vi får inte heller glömma såssarna när de rev vårt kulturarv i stadskärnorna under 50-70-talen
Om jag inte missförstått var det dragiga och skitiga hus, utan vatten och avlopp, och att rusta upp dem och därmed skapa värdiga bostäder för många hade blivit mycket dyrt. Så *så* korkat var det kanske inte?

Annars håller jag med trådstartaren lite, av outgrundliga skäl är det ok att köra över en fridlyst blomma med traktor när man avverkar skog, men att plocka densamma är ett brott. Att en person idkar småskalig förstörelse ser vi snett på, men att "ägaren" eller "staten" idkar extremt mycket större förstörelse är ok. En märklig värld detta.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.