• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför skall man inte elda på en berghäll ?????????

Jag trodde att den här trolltråden skulle dö ut på sidan 3, nu är vi på sidan 7. Still counting...jag funderar...ska vi lägga ner...för den här gången...eller ...jo...jag känner att min...trovärdighet blir ...lidande...så...jag avslutar här. Tack och på återseende i en annan tråd........
Se det som att jag kanske skämtade och att du blev skrattretande seriös. Det här är ju Fritt Forum. Eller kanske peter1959 och du nyss fick en lektion i mer utstuderat provokativt trolleri, eller kanske inte, eller kanske du skämtade......;-)

Raskesven
 
consono !
Låt dig inte skrämmas av Raskesven, de e en hygglig kille som hugger lite olika, som nån sa till mig, har du ingen öl hemma ?, vafaan skriver du så här för ?
Så kom igen consono, du har mycket kvar att ge, den här tråden uppskattas av många som sitter o har det tråkigt.
Kan inte vi alla på utsidan komma överens om att lämnar vi spår efter oss i skogen så beror det på
att vi inte syns i andra sammanhang, o då är det OK ?
Det är väl inte så farligt med lämnad eldstad, grillpinnar, slanor efter vindskydd etc. ?
OBS! absolut inget skräp, fimpar,förpackningar o sånt.
Klart att vi på utsidan är överens om det eller hur ?
:)

Raskesven
 
Vem ska man lita på nu då? Ingen kommer nånsin att ta oss på allvar igen. Så fort vi närmar oss tangentbordet så kommer människorna att fnissa och utbyta menande blickar. Jag har förresten också börjat lämna spår i naturen! Jag taggar alla älgtorn som jag sitter i!

Tror du att vi e "rökta" ?
Fanken heller, spotta i nävarna o kom igen (tvätta dig först, äckligt med spott i händerna), de är bara avundssjuka på oss kreatörer, missförstådda trådvrängare som vi är eller... ?
 
Så om du MicColli inte är i alians med peter finns risken att ett riktigt troll har vaknat upp ur sin mörka sömn.
Alians? Var nagonstans i mina inlegg har gett en egen standpunkt i fragan om att elda pa bergshallar? Jag eldar inte pa berghallar...
Daremot finns det folk som tycker att det ar helt ok att gora det, jag stotte pa en nar jag var ute och paddlade (som jag skrev). Eftersom det nu finns manniskor som tycker det ar helt ok att elda pa berghallar sa kan det vara troligt att de undrar varfor man inte skulle fa det. Sa fragan kan ju stallas pa helt alvar av dessa manniskor. Jag kanner inte Peter, jag har inte last alla hans inlegg, sa hur kan jag veta att han inte ar en av dessa? Sjalva fragan ar inte en orimlig fraga eftersom det finns folk som tycker det ar helt ok.
Det enda jag opponerade mig emot var att folk borjade kalla detta en trolltrad bara for att fragan ar sa sjalvklar for de flesta... men som jag sager sa ar det ar inte sjalvklart for alla som ar aktiva i friluftslivet. Men bara for att jag tycker att fragan som ar stelld ar inte en 'trollfraga' sa ar jag nu ett troll eller i alians med troll?

Jag har forstatt nu att det ar jattesvart manga att forsta att jag ens kan tenka tanken att fragan skulle kunna stellas pa allvar. Jag maste ju vara ett troll eller nagon som eldar pa berghallar for att kunna pasta att detta inte ar en trolltrad... Jag har insett mitt misstag, jag skall folja med strommen eller vara tyst i fortsattningen.
 
Alians? Var nagonstans i mina inlegg har gett en egen standpunkt i fragan om att elda pa bergshallar? Jag eldar inte pa berghallar...
Daremot finns det folk som tycker att det ar helt ok att gora det, jag stotte pa en nar jag var ute och paddlade (som jag skrev). Eftersom det nu finns manniskor som tycker det ar helt ok att elda pa berghallar sa kan det vara troligt att de undrar varfor man inte skulle fa det. Sa fragan kan ju stallas pa helt alvar av dessa manniskor. Jag kanner inte Peter, jag har inte last alla hans inlegg, sa hur kan jag veta att han inte ar en av dessa? Sjalva fragan ar inte en orimlig fraga eftersom det finns folk som tycker det ar helt ok.
Det enda jag opponerade mig emot var att folk borjade kalla detta en trolltrad bara for att fragan ar sa sjalvklar for de flesta... men som jag sager sa ar det ar inte sjalvklart for alla som ar aktiva i friluftslivet. Men bara for att jag tycker att fragan som ar stelld ar inte en 'trollfraga' sa ar jag nu ett troll eller i alians med troll?

Jag har forstatt nu att det ar jattesvart manga att forsta att jag ens kan tenka tanken att fragan skulle kunna stellas pa allvar. Jag maste ju vara ett troll eller nagon som eldar pa berghallar for att kunna pasta att detta inte ar en trolltrad... Jag har insett mitt misstag, jag skall folja med strommen eller vara tyst i fortsattningen.
Lova att aldrig tystna Mic Colli !
Man måste "våga" ifrågasätta allt.
Många kan inte hantera frågor som alla anser sig ha ett givet svar på, de "orkar" inte tänka efter på vad man menar, de tycker att : det vet väl du förhelvete att man inte ska elda på berghällar !,det är inlärt o klart i huvet på folk, att så är det, o då blir man ett troll....
Troll på er !
Kraaaaaaaaaaam
 
Senast ändrad:
MicColli hup hup

Nej nej inte vara tyst och aldrig rätta sig efter alla andra så vida man inte tycker som alla andra.

Det finns alltid rötägg som skiter i ifall saker och ting går sönder eller att medmänniskor bli ledsna när de stötter på skit och trasiga hällar som nåt ego skapat.

Men att ställa en sådan fråga i ett forum för natur intresserade friluft människor är att släppa en bomb eller som att fisa i en fullpackad hiss. Alltså en misstänkt trolltråd.

Men vad vet jag kanske kanske är Peter fullkomligt allvarlig.
 
Vi får ju trots allt vara glada att inte någon med berått mod tar sönder ett kulturarv. Något som knappt existerade när tråden startades 2008. Då tänker jag på en vISs grupps härjningar i mellanöstern. Så elda på bröder, det kan vara värre...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.