• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför skall man inte elda på en berghäll ?????????

Skillnaden mellan troll eller inte är hårfin många gånger på utsidan, ibland undrar man om man ska ta vissa på allvar eller inte fast man förstår att det är nog är ett inlägg som menar allvar, men då frågeställningen kanske är lite flummigt konstruerad.
 
Hur uppenbara provokationer måste till för att det ska klassas som trolltråd?
När jag läser första inlägget så ser jag inga provokationer alls. Trådstartaren är noga med att tala om att detta är filosofiska tankar och frågar efter synpunkter på detta. Var är dessa provokationer?
Senare läser man "detta är en äkta trolltråd"... Tråden har kanske har blivit det men jag undrar vem det är som är trollen egentligen.
 
Jag undrar varför det finns folk som påstår att man inte skall elda på berghällar för att det blir spår efter en "människa" då, fattar inte vad dom menar med det, man har väl rätt att lämna spår efter sig ?, eller hur ?
Man förgiftar ju inte miljön, eller ?
Bortse från lagar o sånt, det finns mycket skitförbud, jag tänker mera filosofiskt.
Hur tänker ni ?

Ge mig era synpunkter !

Ok MicColli om inte det här är en trolltråd. Först ett påstående om många skit förbud fast bara rent filsofisk.
Om jag ska ta Peter på allvar. Så säger jag att elda på ett berg är JÄVLIGT egosetriskt efter som det aldrig läker. En hällristning eller dyligt går ju inte att gämföra med ett stort jävla sår i berget. De som tycker att det är ok att elda på en häll berättar en mer om sig självaän om själav företelsen.
Att lämna spår efter sig i form av ved brevid en eldstad är enligt mig inte att lämna spår efter sig eftersom elstaden fanns där tidigare( om den nu fanns där).
Att hävda att eld inte sprider sig på berg bör man se till att inga sprickor med jord finns då risken för rotbrand finns. Och eldar man på klippa skiter man nog i det också.
Arrgh nu fick du igång mig Peter ändå...
Fast jag tror fortfarande att peter trollar vilket jag hoppas för det verkar vara en skön snubbe...
... Så om du MicColli inte är i alians med peter finns risken att ett riktigt troll har vaknat upp ur sin mörka sömn. Men å andra sidan verkar det faktiskt som en hel arme av troll har vaknat i den här tråden.

-Höhö kolla morsan jag mejjar ner en hel tomte armé.

(åter igen sitter jag o skrattar ut mina egna skämt...sjukt.)

Peter ? var det där med motoroljan sant.....?
 
Fast det förenklar för oss, så fort vi inte tycker lika i allt, så avfärdar vi dom som troll.

Ok MicColli om inte det här är en trolltråd. Först ett påstående om många skit förbud fast bara rent filsofisk.
Om jag ska ta Peter på allvar. Så säger jag att elda på ett berg är JÄVLIGT egosetriskt efter som det aldrig läker. En hällristning eller dyligt går ju inte att gämföra med ett stort jävla sår i berget. De som tycker att det är ok att elda på en häll berättar en mer om sig självaän om själav företelsen.
Att lämna spår efter sig i form av ved brevid en eldstad är enligt mig inte att lämna spår efter sig eftersom elstaden fanns där tidigare( om den nu fanns där).
Att hävda att eld inte sprider sig på berg bör man se till att inga sprickor med jord finns då risken för rotbrand finns. Och eldar man på klippa skiter man nog i det också.
Arrgh nu fick du igång mig Peter ändå...
Fast jag tror fortfarande att peter trollar vilket jag hoppas för det verkar vara en skön snubbe...
... Så om du MicColli inte är i alians med peter finns risken att ett riktigt troll har vaknat upp ur sin mörka sömn. Men å andra sidan verkar det faktiskt som en hel arme av troll har vaknat i den här tråden.

-Höhö kolla morsan jag mejjar ner en hel tomte armé.

(åter igen sitter jag o skrattar ut mina egna skämt...sjukt.)

Peter ? var det där med motoroljan sant.....?
Kära bettis !
Ska jag berätta en rolig historia för dig ?
Det var en försäljare som knackade på dörren på en fin villa, då öppnade en liten kille rökande på en fet cigarr, försäljaren frågade om mamma eller pappa var hemma?
Vafaaan tror du gubbjävel ?
Kram till dig , jag ä inte en jävul, har nog lidit mest av att jag
alltid varit för snäll enligt närstående.
vafanken, nu fick du ju inget svar, hmmmm, nä ska jag va allvarlig så tycker jag att vanligt arbetar pack, som vi, ska ha rätt att göra något som består i tusen år.
Inte bara de stora rika människorna med kanalbyggen, skyskrapor, broar, etc. som de kommer att nämnas för i historieböckerna för, jag lägntar nu till min utekompis ( han valde o lämna det här livet )sist stensatta eldstad i skogen sista gången vi va ute tillsammans, det är minnen, fina för mig, vackert, men väldigt fult i andras ögon....
Jag vet ärligt inte hur jag ska svara dig betula, även jag hittar inte ord ibland, snurriga jag....
 
Låt oss säga att eran minnesplats är byggd på alla möjliga fel byggda sätt. Behåll den för dig och dina närmaste. Skräpa inte ner den här på utsidan med en flumig tråd. Utan vårda den i stället.
Detta är ju din minnesplats.

Om man frångår denna minnes eldstad. Det är inget försvar att göma sig bakom argument som att stora rika gubbar minnsan sabbar naturen parmanet. Jag gillar inte heller när gamla skogar blir till betong hus. Därför blir jag rasande när andra dödliga och vanliga människor tar sig rätten att sabba mina och andras rekreation platser bara för sin egen egosentriska skull.
Vill du gör ett minnes märke över dig själv åt hisorien. Gör ett kontverk av nåt slag så att alla minns dig nåt annat än stora sår i ett berg.
Det finns inga försvar att göma sig bakom när man förstör. absolut inte när man sabbar för sina likar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.