Varför så få ofodrade polycottonjackor

G 1000 såldes som kraftig tältväv men Å Nordin var vid den tiden besatt av lättvikt, så det fick det bli jackor och byxor av den 5 km rullen.
 
Ooo, den var snygg! Skapade direkt ”villhöver” 😁 Tycker du att den är liten i storleken? Att den sitter så där figursydd som många andra friluftsjackor? Tycker ibland det är skönt att det finns rörelsefrihet samtidigt som det finns möjligheten att ha värmande lager under. Behöver man gå upp en storlek? På min Klättermusen Einride har, efter 10års flitigt användande, dragkedjan slutligen givit upp...
Kanske lite sent svar, jag har en gul Gliis anorak i dammodell. Jag är (i överkant av) M enligt Lundhags tabeller, behövde en L för att komma i och ur. Kolla om XXL har dem ännu, var väldigt mycket billigare där än Lundhags listpris.
(174 cm, 63 kg, vanlig svensk 38-40-dam tror jag.)
 
Kanske lite sent svar, jag har en gul Gliis anorak i dammodell. Jag är (i överkant av) M enligt Lundhags tabeller, behövde en L för att komma i och ur. Kolla om XXL har dem ännu, var väldigt mycket billigare där än Lundhags listpris.
(174 cm, 63 kg, vanlig svensk 38-40-dam tror jag.)

Tack för svaret, då blir det nog en L i dammodell. Är två cm kortare än dig 😊 Verkar dock vara svåra att hitta, kanske kommer de som outletplagg om ett tag...
 
Tack för svaret, då blir det nog en L i dammodell. Är två cm kortare än dig 😊 Verkar dock vara svåra att hitta, kanske kommer de som outletplagg om ett tag...
Har en annan anorak från Norröna i kraftigare bomull och den är även större trots M jämfört med denna L, men den har ett blixtlås i sidan som gör den mycket enklare att komma i och ur (och ventilera). Gliisen är väldigt, hm, nätt, i brist på bättre ord, enkel kanske? Sval. Ganska kroppsnära utan att vara slimmad, och iom sin bomullsväv ganska oförlåtande stretchmässigt. Jag tror inte du kommer att vilja ha en mindre om du är samma storlek som mig ungefär!
 
Hilltrek syr ju fortfarande sina Ventile-plagg i lilla Aboyne i Skottland. Om man nu kan tänka sig 100% bomull. Deras anorakar i enkelt tyg är rätt fina, men de har vanliga jackor också. Anoraken som plagg är f.ö. en rätt fin konstruktion som tyvärr har kommit lite i skymundan sedan blixtlåsets inträde.

 
Jag har länge trånat efter Fjällrävens smock från deras numberskollektion, men 7500 kronor är inte aktuellt, inte ens efter ett glas gott rött vin på fredagkvällen. Att hitta en smock i vettig prisklass har visat sig vara svårt. Utsålt på de flesta ställen jag tittat och jag kan tänka mig att Corona gör att det tar tid att fylla på lagren.

Tillslut bestämde jag mig för att testa en anorak, lite på chans:

Återkommer med ett utlåtande när den dimper ner i posten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kjpil Fixa så softshellbyxor blir vattenresistenta? Utrustning allmänt 2
tompa_m Varför blir det alltid så här? Utrustning allmänt 5
FruNalleman Är märkeskläder så mycket bättre? Utrustning allmänt 78
labbman varför är kniven så viktig? Utrustning allmänt 122
elnal Ska skorna vara så hårda? Utrustning allmänt 10
niklaz Skumplastunderlag som inte krullar ihop sig så mycket? Utrustning allmänt 10
knallhatt Vad gör jag för fel? Ryggsäck/nyckelben och så lite fötter Utrustning allmänt 19
hallonraden nalgene-kanske inte så bra...? Utrustning allmänt 21
Mal Vi svenskar kan ibland vara så enerverande korrekta Utrustning allmänt 64
kallegroda Få bort lukt ur vinterkängkor Utrustning allmänt 4
shadowfire Metod för att få ner tjock dunsäck i påse Utrustning allmänt 5
AndersSupertramp Var kan jag få tag på dessa googles ?! Utrustning allmänt 11
Krokmark Få bort lukt från ryggsäck. Utrustning allmänt 18
MAW Få bort batterigojs ur lampa?? Utrustning allmänt 8
såg vilken pryl får vara hemma o vilken få följa med Utrustning allmänt 11
yeahyeahyeah Om att få bra komfort ur en ramryggsäck Utrustning allmänt 26
UffeB Retur av USA-köp - hur få tillbaka tull + moms? Utrustning allmänt 5
flanell lundhags storlekar, referenser, ge & få svar !!!!! Utrustning allmänt 45
ETullen Vad tror ni jag kan få för detta? Efterfrågan och pris? Downmat 9 mm. Utrustning allmänt 18
Mezzner Hur få termometerns spritpelare hel? Utrustning allmänt 13
simpek pack´n Go vart kan jag få tag på det? Utrustning allmänt 0
ohls Vad kan jag få för en ny Petzl Tikka + poche Utrustning allmänt 2
smilfink primus gas - svårt att få tag på? Utrustning allmänt 1
pathfinder77 Inte få vara nybörjare? Utrustning allmänt 59
Ix Få bort bensinlukt Utrustning allmänt 0
Avslut090305 Hjälp skadade med blod - få en fin thermo-mugg gratis! Utrustning allmänt 0
jamo Maximal värme i ofodrade kängor? + Torka kängor i tält Utrustning allmänt 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...