Äter du räkor och kräftor?En nötskrika är det så litet kött på att det knappast är värt besväret. <klipp>
Knappt man går kalori-plus på besväret att skala dem.
/Patrik
Äter du räkor och kräftor?En nötskrika är det så litet kött på att det knappast är värt besväret. <klipp>
Äter du räkor och kräftor?
Knappt man går kalori-plus på besväret att skala dem.
/Patrik
Nja, men ord som fläskytterfilé är ju den moderna handelns påfund för att lura folk att något är bättre än det är. Björnskinkan serverades på en slottsrestaurang för mer än 50 år sen. Så jag tänkte att det är väl så björnstjärt kallas helt enkelt.Nej, det är den ju inte.
Det finns mycket konstiga omskrivningar när det kommer till mat.
"FläskYtterfile" tex är inget annat än fläskkotlett i annat format.
"Haburgerkött" är Hästkött osv.
Har ännu aldrig lyckats se "Grillraketen" i skogen, kanske är dom skygga ?
Finns ingen som är beroende av bushmeat i Sverige år 2024.Det är, relativt, lågutbildade män (och kvinnor) på landsbygd som ser till att de överutbildade stadsborna får mat på sina fat.
Jag har mer erfarenhet av rovdjur själv här inne än alla andra tillsammans.![]()
![]()
Lågutbildningen i vissa ämnen sträcker sig tydligen även långt utanför landsorten tillsynes.
Har du ens upplevt en jakt (inte webbaserat uppmålad av SRF/Djurfront/NSF) i verkligheten ?
Där har du helt fel.Jag förstår att du inte accepterar jakt. Men om jakt bedrivs på rätt sätt, vad säger du då?
Jag har mer erfarenhet av rovdjur själv här inne än alla andra tillsammans.
Inte alls. Enbart personligt intresse/hobby.Via Svenska Rovdjursföreningen gissar jag, i så fall hoppas jag du inte blandar ihop erfarenhet med indoktrinering ?
Eller jobbar du möjligen på Statligt uppdrag i fält ?
Sitter du inte på en väldigt hög häst med det här inlägget?Jag har mer erfarenhet av rovdjur själv här inne än alla andra tillsammans.
Mer erfarenhet av djur/natur än de flesta rent generellt. Så vart vill du komma?
Inte alls. Enbart personligt intresse/hobby.
Bland annat tänkte jag bli den första personen på jorden någonsin att ha sett alla arter av kattdjur på jorden (42st). Så det håller mig igång
Rovdjursföreningen är mycket bra. Bli medlem och prata för våra rovdjur du med!