Var ska jag paddla?

Funderar på att paddla kanot en vecka i Juli. Vill ha så öde landskap som möjligt. Hade först tänkt åka upp till Sarek, då jag upptäckte att det är förbjudet att paddla där. Så nu efterlyser jag alltså paddlingsbar ödemark! Någon?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ok, efter att ha kollat runt massa på nätet, har jag fastan för Ljusnan. Kanske inte så öde, men verkar ändå lockande. Tänkte starta i Funäsdalen och sluta i Söderhamn (vid älvens utlopp). Vad tror ni om denna sträcka? Hur många dagar behöver jag på mig? Kanske ska tillägga att jag är nybörjare vad det gäller paddling...

sb_stefan; sa:
Ok, efter att ha kollat runt massa på nätet, har jag fastan för Ljusnan. Kanske inte så öde, men verkar ändå lockande. Tänkte starta i Funäsdalen och sluta i Söderhamn (vid älvens utlopp). Vad tror ni om denna sträcka? Hur många dagar behöver jag på mig? Kanske ska tillägga att jag är nybörjare vad det gäller paddling...

Många lyft blir det...

Ödemark + paddling = Rogen

Sjösätt i Käringsjön och känn dig ensam..eller paddla till Göteborg om du vill.

/BAX

Hva med Enaresjøen i Finsk lappland?
Padlet der oppe for noen år siden!
Fint å padle der! Villmarkspreget område og
krystallklart vann.

Mvh: Sibir05

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips