Var köper man billigast Vaude eller Ortlieb cykelväskor?

Funderar på att beställa ett par cykelväskor och om man ska tro experterna här på forumet är det antingen Vaude Aqua Back eller Ortlieb Backroller Classic som gäller.

Lägsta pris jag hittar i Sverige är för Ortlieb ca 1400 inkl frakt (Svima) och för Vaude 1125 (Outdoorstore.se).

I Tyskland hittar jag Ortlieb för ca 1060 (rucksack.de) och Vauden för samma pris på Outdoorsports24.com

Någon som har erfarenheter av att handla från ovannämnda leverantörer?

Jag har för mig att jag nån gång tidigare när jag kollade runt hittade åtminstone en av modellerna, vilken det nu var, absolut billigast på en dansk webshop, men nu hittar jag inte den leverantören. Nån som vet var det kan ha varit eller har tips på andra köpställen?

Kan du leva med endast en färg att välja på och att göra reklam för tyska butikskedjan Globetrotter kanske deras Orange Line hos Ortlieb kan vara intressant att kika på? 80 euro för ett par:

http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=133188&k_id=0307&hot=0

Jag har Vaude Aqua Pack, mycket nöjd. (Förutom att jag är ganska missnöjd att jag inte hade upptäckt Globetrotters sortiment innan jag köpte Vauden i svensk "markbutik"...)
Dock är det ju lite andra lösningar på Ortlieb, att det t ex finns en "ryggsäcksadapter" som tillbehör, som skulle kunna vara intressant att ta med i märkesvalsbeslutet också?
http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=137431&k_id=0307&hot=0

Senast ändrad:

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Bike4travel i Holland..

Jag handlade av holländska bike4travel för något år sedan. De gav tio procents rabatt på köpet av två uppsättningar med väskor, pakethållare och lowriders och var dessutom riktigt trevliga och servicefokuserade. När sedan väskorna gick sönder (Vaude Discover Pro) hjälpte de till med att kontakta Vaude för att fixa fram ersättningsväskor. Bra service helt enkelt.

Efter en snabbkoll på deras site verkar de dessutom ligga lite lägre i pris än Globetrotter.

http://www.bike4travel.nl

Jag handlade av holländska bike4travel för något år sedan. De gav tio procents rabatt på köpet av två uppsättningar med väskor, pakethållare och lowriders och var dessutom riktigt trevliga och servicefokuserade. När sedan väskorna gick sönder (Vaude Discover Pro) hjälpte de till med att kontakta Vaude för att fixa fram ersättningsväskor. Bra service helt enkelt.

Efter en snabbkoll på deras site verkar de dessutom ligga lite lägre i pris än Globetrotter.

http://www.bike4travel.nl

Ska kolla på det. Tack!

Ingen som har efterenheter av rucksack.de, av Outdoorsports24.com eller av Outdoorstore.se?

Köpte Vaude Aqua Back från just outdoorstore.se för inte så länge sen, hittils är jag nöjd med väskorna men det återstår att se tills sommaren. Outdoorstore verkar även vara bra, fick väskorna otroligt snabbt, tror det tog 2 dagar, och allting var helt.

Ok - ska in till stockholm i morgon och skulle vilja klämma lite på vaudeväskor. Alla förslag ovan verkar vara nätbaserade butiker - så vart går jag om jag vill kolla på/köpa väskor på det traditionella sättet?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips