Var köpa

Jag söker någon eller några butiker som säljer så kallade "zip-clips". Det är alltså den delen som man näster vid ändan på shockcord för att hålla i och för att inte dra ut den genom spännet. Jag behöver ett antal till ett par små prjekt, bland annat en damasklösning till ett par skalbyxor och egna utrustningsslingor till klätterselen. Vet ni var man kan få tag på sådana så hör av er, jag skulle vara oerhört tacksam.

ZC.jpg

Tack på förhand
/Martin

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Shelby

ekis; sa:
Shelby i Finland, behöver du bara några få blir inte fraktkostnade större än för ett brev skulle jag tro!

http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=23_33&products_id=123

Varnar dock för att man lätt kan köpa mer än man tänkt sig.

/Andreas

Martin Langbys bild är länkad till Shelby så den firman har han redan upptäckt. Tvärt emot Andreas Ekfjorden tycker jag man ska köpa på sig småsaker så man har i 10 år när man väl har hittat någon som har det man söker. ”Brahalådan” är som en guldgruva när nya projekt dyker upp.

Jag letar fortfarande efter fler plastkrokar men jag kommer inte ihåg var jag köpte dom förra gången.

mi_mitt.jpg

Per

langby; sa:
KAn dessvärre inte hjälpa dig med att hitta det du söker men vill ändå fråga en sak. Tycker ni att dessa grejer är bra? På de kläder jag har dem lossnar de mest. Är det inte enklare att knyta en knut på linan istället? Eller är det inte snyggt nog?

/Andreas

Det finns två anledningar till att jag föredrar dessa framför en knut. För det första så tycker jag att knuten allti blir för klumpig och sen har ändarna en tendens att fransa upp sig efter intensivt användande. För det andra så är de både snyggare och praktiska att dra i, en knut kan man ju av misstag "dra upp" och att då behöva fippla med det är inget skoj. Om de lossnar så är det förmodligen för att snöret som de sitter i är av en för klen diameter.
Tack än så länge, men jag letar vidare. Jag fudnerar på att beställa från Shelby men det känns lite onödigt för ett par plastbitar (som jag iofs otroligt gärna vill ha).

langby; sa:
Det finns två anledningar till att jag föredrar dessa framför en knut. För det första så tycker jag att knuten allti blir för klumpig och sen har ändarna en tendens att fransa upp sig efter intensivt användande. För det andra så är de både snyggare och praktiska att dra i, en knut kan man ju av misstag "dra upp" och att då behöva fippla med det är inget skoj. Om de lossnar så är det förmodligen för att snöret som de sitter i är av en för klen diameter.
Tack än så länge, men jag letar vidare. Jag fudnerar på att beställa från Shelby men det känns lite onödigt för ett par plastbitar (som jag iofs otroligt gärna vill ha).

Tjäder Läder AB har dom liknande,kolla på lås i undermenyn ringar,hakar,lås.

peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips