Var köpa lätt billigt uppblåsbart liggunderlag?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vet du vad det är för mått på denna nedpackad?

Nej, jag har inget själv.
Googlade mig till en användare som angav cylindermåtten: 35 x 4.5cm eller 21 x 6 cm.
5737_2012-07-06_172003.jpg

Här finns också lite mer användaråsikter om madrassen - om än på franska.
http://www.randonner-leger.org/forum/viewtopic.php?id=21006

Jag fick se att jag har glömt att skriva att det till slut blev ett Thermarest NeoAir XTherm. Väger 430 gr om jag minns rätt och kostade ungefär 1000 kronor från facewest.co.uk. När jag ändå tittade på dyrare liggunderlag uppskattade jag isoleringsförmågan och det något tjockare bottentyget på XTherm än på XLite. Hittills har jag inte tagit med något tunt Jysk-underlag som jag hade tänkt från början. Enda nackdelen än så länge är att min fru tycker att det prasslar så att det stör.

Clas Ohlson

Detta priset är nog svårt att slå. Vet inte hur kvalitén är dock. Två års garanti
och kostar 280 kr. Duger säkert.
http://www.clasohlson.com/se/Självuppblåsande-liggunderlag-Asaklitt/Pr349282000

Använder detta själv och det är helt ok kvalitet på det. Använder dessutom ett som är köpt på Jysk och är i princip detsamma men litet smalare och däremot lite lägre vikt och "sticker" inte ut när man rullar in det i ett vanligt cellplastunderlag.

Det heter "Open Air" och det rekommenderar jag verkligen. Kanske inte säsong nu men titta på Jysk så kanske det finns att få tag på ännu.

//Thomas

Jag skulle gissa att man får ha en ganska vid definition av "lätt" för att kunna sortera in ett självuppblåsande liggunderlag från Jysk i den kategorin...

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips