Var köpa lätt billigt uppblåsbart liggunderlag?

själv beställde jag en Exped SynMat Ultralite 7M från facewest.co.uk.. tog ca 5 dagar att få hit den till Gbg.. Royal Mail skickar via Sthlm.. gratis frakt.. kostade mig 887kr.. addNature vill ha 1425kr för den..

AirMat Basic UL 7.5 som lleberg rekommenderade kostar £54 hos Facewest.. dagens kurs ca 615kr.. spara några hundralappar..

Tack för tipset om den butiken.
Köpte ett Thermarest Z-lite SOL för 379 spänn inkl. gratis frakt. De kostar 549 i Sverige. :)
 
Jag köpte nyss 3st clas ohlson varianter. Anledningarna var 1. Priset! 2. Vikten är "bara" 1.2 kg mot Rusta/Jula/m.fl som väger 1.7 - 2 kg styck. Jag tänkte ta med på korta vandringar och då får jag bära barnens liggunderlag och tältet...

Testade i helgen och de blåser inte upp sig själva speciellt bra, men med några hjälp-blås så blev de väldigt bra! Packstorleken är ok med tanke på priset. Inte att jämföra med Thermarest ultralätta, men de kostar också ca 1300 SEK.

Jag har inte hittat något mer prisvärt för tillfället.
 
Detta kanske kan vara ett alternativ, 70mm tjockt och 300g enligt spec:
http://www.fieldandtrek.com/karrimor-x-lite-inflatable-air-mattress-782143

Frakten kostar dock £9, men de har ganska mycket annat som lockar och priserna är ofta mycket lägre än i Sverige.
/daniel

Jag beställde denna samt lite annat från dem. Tidigare hade jag tänkt mig THermarest Neoari X Lite som går att få från England för 1150kr inkl. frakt men då jag ändå skulle beställa från Field&Trek så chansade jag. Det behöver ju bara hålla 1/4 gånger så lång tid för att det ska vara värt det (och det är dessutom lättare).
 
Köpte ljusblå McKinley på Intersport för typ 300 kr, vikten ligger på ca 400 g. 6 rör på bredden.
Finns ju ett Klyxit eller liknande namn, som med sin specialdesign hamnar på under 300 g. Kostar typ 700 kr på rea.
 
Fråga:
Var köper man nuförtiden ett lätt billigt uppblåsbart liggunderlag, fullängd, 6-7 cm tjockt och utan fyllning?

På Stadium finns underlag för 300 kronor med inbyggd pump som väger 450 gram utan påsen. Påsen var märkt 670 gr, nästan 200 gr mer än på vågen. Är det mitt bästa alternativ?

Lasse, jag har exakt samma fundering som du, och blir lite nyfiken. Köpte du någon av de madrasser som föreslogs?
Själv köpte jag förra sommaren sista skyltexet av Pacific Outdoor 60 mm med 6 luftkanaler, hos Touringbutiken i Borlänge. Ett synnerligen utmärkt underlag som är "fjäderlätt" och tar väldigt liten plats (man behöver inte rulla). MEN, de kan inte få hem denna produkt längre, pga. långa leveranstider (om det över huvud taget finns att beställa hos tillverkaren). Väldigt trist.
Därför jagar jag nu en liknande madrass. Den som Stadium säljer verkar på något sätt rimligast - det enda som "oroar" mig är den "inbyggda fotpumpen".
Ska bege mig till Stadium i morgon (9/7) för att kolla på madrassen.
/H
 
Kompletterade mitt Z-lite SOL med ett 120cm uppblåsbart från Biltema för 99 spänn. Väger en del iof. 7 hekto närmare bestämt.

Har inte testat det utomhus än, men väl hemma. Somnade på en gång. Borde väl hålla en säsong iaf hoppas jag.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fri...underlag/Sjalvuppblasande-liggunderlag-45573/

NEJ! Biltema-underlaget höll inte ens 1 säsong! Ventilen gick sönder efter 5 nätter....ha ha...sånt skit det var....köp inte det!

Ventiler av plast kan aldrig vara bra. Skruvar man lite för hårt så spricker dem.
 
Ser att Karrimor X Lite Air Mattress nämns tidigare i tråden. Är det någon som har en som kan slänga upp den på vågen? http://www.fieldandtrek.com/karrimor-x-lite-inflatable-air-mattress-782143 säger 300g, men en användare säger 470g här: http://www.outdoorsmagic.com/forum/gear/karrimor-x-lite-inflatable-air-mattress/53423.html, drygt 50% mer!

Kan passa på att nämna en annan liknande madrass också, men som kostar mer (priset ligger på ca 550kr) http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/multimat_superlite_air_blowup_airbed.html
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Var köpa impregnerat moskitnät? Bo och sova 4
bengtfalke Var kan man köpa Western Mountaineerings sovsäckar? Bo och sova 5
Winell Var köpa lintillbehör och "clingons" Bo och sova 7
Spinspider Ringstind 2 - var köpa? Bo och sova 1
lizardking Var kan man köpa nya tältpinnar?? Bo och sova 11
bodilnylander Var köpa safaritält? Bo och sova 23
patrix Köpa glasfiber/kolfiberstänger, var? Bo och sova 2
mo9jan Var köpa Insulmat? Bo och sova 5
xrvjorn Var köpa tältbågar? Bo och sova 11
langby Var köpa Bo och sova 6
gynner Köpa tält - var? Bo och sova 4
ricke Var köpa Marmot Pinnacle? Bo och sova 2
var kan man köpa billigare Bo och sova 1
Fuskobot Var hittar man en bra tarp? Bo och sova 10
Tetraone Var hitta styva, stående tältstänger, ca 12-13 mm diameter? Bo och sova 6
Graget Så var det detta med sovsäck! Bo och sova 13
tiddelipom Var placera kolmonoxidlarm? Bo och sova 8
Trekkforlife då var det dags för nytt tält! behöver lite hjälp Bo och sova 27
Gamling Var hittar jag den smartaste stolen? Bo och sova 8
Napoleon Var hittar jag footprint till mitt NF-tält från 2005? Bo och sova 2
Vandrare Var kan man klämma på M Hardwear Trango? Bo och sova 2
gimholt Hilleberg Keron 4GT, var finns det? Bo och sova 5
patols Var kan jag prova Vaude Taurus I eller II? Bo och sova 2
Avslutatmedlemskapx Var hittar jag Bo och sova 2
JonathanW Billigaste vintersäcken? Var? Bo och sova 21
martin1g Var köper man Coleman tält?? Bo och sova 0
TreeWalker Var på nätet köper man Hillebergtält billigast? Bo och sova 13
Surjamten Tunna liggunderlag - Var? Bo och sova 8
lajh_se Vindskydd - var införskaffas man dem. Bo och sova 16
bergenudd Var finns Mountain Hardwear Trango? Bo och sova 2
Anders M Var hitta aluminiumbågar? Bo och sova 1
Nettan A Var finna Marmot Mach 2? Bo och sova 6
Vandrare Militärtält, var får man tag i ett? Bo och sova 10
Jonathan Silhutte Down LIght VAR ???? Bo och sova 0
ErikTheViking Var får man tag på stora kupoltält Bo och sova 6
Strmbrg Var tillverkas Hilleberg? (it) Bo och sova 6
wohlin Packtrack, var tog du vägen? Bo och sova 0
Carslöv Tält var det ja.... Bo och sova 4
tommy_b Var hittar jag Karrimat? Bo och sova 3
collberg Var finner man glasfiberbågar till Hillebergtält? Bo och sova 1
Billig och enkel tältväv - var? Bo och sova 0
danbr Eureka-tält och tillbehör, var? Bo och sova 0
Marsko6647 Köpa enstaka tält-peg till Hilleberg tält Bo och sova 7
Litensvamp Vilket tält ska vi titta på/köpa för camping? Bo och sova 9
Wolfred Nordisk telemark 2 LW: Köpa ny tältstång eller behålla den gamla? Bo och sova 7
SkogsKn Köpa ett 18 år gammalt Hilleberg? Bo och sova 10
edwinprimus Köpa Warbonnet Ridgerunner Bo och sova 4
Fjorr Köpa begagnade Hilleberg utan kvitto/garanti... Bo och sova 14
MissToaster Köpa begagnat tält - hur ska jag tänka? Bo och sova 16
Frippeflyer Köpa tält - vilket märke? Bo och sova 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.